ريمپ خودرو در مركز تخصصي چيپ تيونينگ كاراك

۶۶ بازديد

ريمپ خودرو در مركز تخصصي چيپ تيونينگ كاراك

fqye_e1.jpg

از جمله روش هايي كه براي دستيابي به حداكثر انرژي و توان موتور خودروها مي توان به كار گرفت، ريمپ كردن (Remap) اتومبيل است. طي اين فرآيند با صرف هزينه اندكT عملكرد و كارايي موتور خودرو ارتقا پيدا كرده و مي توان طول عمر آن را افزايش و مصرف سوخت را كاهش داد.

ريمپ خودرو چيست و چگونه انجام مي شود؟

اكثر وسايل نقليه مدرن داراي يك ECU (واحد كنترل موتور) هستند كه در حقيقت يك كامپيوتر كوچك بوده و نحوه عملكرد موتور را كنترل مي كند. به عبارت ديگر واحد كنترل موتور با دريافت اطلاعات از تمام سنسورهاي اتومبيل و ورودي ها، پارامترهاي عملياتي موتور را تعريف مي كند. اي سي يو ورودي هايي مانند اكسيژن موجود در گازهاي اگزوز، دريچه هاي ورودي گاز، دماي محيط و موتور، الزامات سوخت رساني و موارد ديگر را ارزيابي و تحليل كرده و طالاعات را مجددا به خودرو باز مي گرداند و بدين ترتيب خروجي هاي بهينه را ارائه مي دهد. كارخانه هاي توليد كننده خودرو با تنظيم نرم افزاري بر روي اي سي يو (قبل از ارسال وسيله نقليه و عرضه آن به بازار) به طور پيش فرض موتور را تنظيم مي كنند. اين امر به اين دليل انجام مي شود كه برخي از توليد كننده ها بايد خودروهاي خود را در سراسر جهان به فروش برسانند. بنابراين براي پيكربندي و اعمال تنظيمات نرم افزار در اي سي يو بايد شرايط آب و هوايي، قوانين و محدوديت ها و كيفيت متفاوت سوخت در كشورها و مناطق مختلف را در نظر بگيرند.

در واقع مي توان گفت كه ريمپ كردن همان اصلاح و جايگزين كردن نرم افزار پيش فرض اتومبيل توليد شده در اي سي يو وسايل نقليه است. تنظيمات سفارشي و اختصاصي كه به منظور كسب حداكثر بهره از موتور در واحد كنترل اعمال مي شود، اغلب از طريق اتصال يك لپ تاپ به درگاه OBD خودرو نصب مي گردد. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه ريمپ كردن اي سي يو خودرو بسيار سريع قابل انجام است. براي ريمپ خودروهاي قديمي تر تراشه كامپيوتر موتور خودرو را برداشته و با يك تراشه جديد كه نرم افزار جديد در آن موجود است، جايگزين مي كنند. از اين رو در گذشته به اين فرآيند چيپ تيونينگ مي گفتند.

در ريمپ كردن وسايل نقليه، يك نرم افزار بهينه و جديد جايگزين نرم افزار پيش فرض در اي سي يو (ECU) خودرو مي شود. طي اين پروسه مي توان نرم افزار واحد كنترل موتور خودروها با نرم افزار جديد كه قابليت هاي بهتري را چه در زمينه اقتصادي و چه عملكردي براي اتومبيل به ارمغان مي آورد بازنويسي و جايگزين كرد. ريمپ اي سي يو در اصل برنامه اي است كه عملكرد موتور را كنترل مي كند.

fqye_e1.jpg

مزاياي ريمپ خودرو

برداشتن ECU مي تواند روشي بسيار مقرون به صرفه براي بهبود چشمگير عملكرد خودرو شما باشد. با ريمپ خودرو قدرت موتور تا 35 درصد افزايش يافته و تا 15 درصد در مصرف سوخت صرفه جويي مي شود. در ادامه به برخي از مزيت هاي ريمپ اي سي يو اشاره مي كنيم:

افزايش قدرت و گشتاور

ريمپ خودرو اين امكان را دارد كه محدوديت هاي تعيين شده بر روي وسيله نقليه شما توسط سازنده را حذف كند. با انجام اين كار مي توانيد بسته به منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيد، ارتفاع و كيفيت سوخت موجود در آن، پارامترهاي مختلف وسيله نقليه خود را دقيق تر كنيد. تنظيم دقيق همه اين جنبه ها باعث افزايش قدرت و گشتاور اتومبيل مي شود.

صرفه جويي در سوخت و بهبود اوضاع اقتصادي

تغيير نرم افزار خودرو شما مي تواند در افزايش mpg (مسافت طي شده با يك باك بنزين) تاثير داشته و در مصرف سوخت صرفه جويي كند؛ اين كار به مديريت هزينه هاي شما نيز كمك مي كند.

بهبود عملكرد و قابليت رانندگي

بهبود عملكرد و كارايي اتومبيل باعث مي شود كه رانندگي كردن با وسيله نقليه شما آسان تر و بهتر شده و قابليت رانندگي خودروتان تا 40 درصد ارتقا يابد.

بهبود عملكرد دريچه گاز

ريمپ اي سي يو مي تواند به به ميزان قابل توجهي بهبود قابليت پاسخ موتور و پاسخ گاز دريچه گاز كمك كند. اين اتفاق براي افرادي كه نگران كارايي وسيله نقليه خود هستند بسيار مهم و حائز اهميت است.

داراي قابليت تنظيم

نكته مهم در مورد تغيير نرم افزار موتور خودروها اين است كه آن ها كاملا مطابق با نيازهاي شما قابل تنظيم هستند. شما حتي مي توانيد بيش از يك بار ريمپ كرده و تنظيمات گوناگوني بر روي خودروتان اعمال كنيد و بسته به نيازتان هنگام رانندگي از قابليت هاي آن ها استفاده كنيد.

آيا ريمپ كردن براي موتور خطرناك يا مضر است؟

ريمپ كردن عبارت است از تغيير تنظيماتي كه بر واحد كنترل موتور خودرو تاثير مي گذارد. اين كار مي تواند آثار زيان باري نيز به همراه داشته باشد. اما اين مسئله به فردي كه اين نرم افزار را نوشته است، بستگي دارد. همچنين مهم است كه فردي كه مسئوليت تنظيم تغييرات وسايل نقليه را بر عهده گرفته است، چگونه اين تنظيمات را بر روي خودرو اعمال مي كند. از اين رو هرگز نبايد خودتان به طور شخصي اقدام به اين كار كرده يا براي تغيير نرم افزار به سراغ افراد يا مراكز تاييد نشده برويد. شركت هايي وجود دارند كه نرم افزارهاي ECU را مي نويسند. اين شركت ها اغلب اين نرم افزارها را آزمايش مي كنند و پيش از آن كه به مرحله عرضه عمومي برسند، آن را براي مدت يك سال يا بيشتر در اختيار بسياري از وسايل نقليه قرار مي دهند. مركز ريمپ كاراك كليه خدمات مربوط به ريمپ انواع خودروها را با قيمت مناسب و كيفيت بالا ارائه مي دهد.

تغيير نرم افزار واحد كنترل به غير از ارتقا عملكرد خودرو چه مزيت هاي ديگري دارد؟

حالت والت (valet mode) و ايموبلايزر (immobiliser mode) از ديگر امكاناتي هستند كه متناسب با نرم افزاري كه بر روي اي سي يو خودرو خود نصب كرده ايد مي توانيد از آن ها بهره ببريد. اين حالات از طريق سوئيچ اصلي فعال مي شوند. ايموبلايزر به سيستم امنيت الكترونيكي گفته مي شود كه در صورت فعال بودن از روشن شدن خودرو با هر چيزي به جز سوئيچ اصلي آن جلوگيري مي كند. اين سيستم در حقيقت مانع از به سرقت رفتن خودرو شما و روشن شدن آن با روش هايي چون اتصال سيم هاي سوئيچ مي شود.

حالت والت كه به آن حالت اعزام به تعميرگاه نيز گفته مي شود يكي ديگر از امكانات و قابليت هاي امنيتي است كه ريمپ كردن ارائه مي دهد. وقتي حالت والت را فعال مي كنيد در حقيقت اجازه استفاده طولاني مدت از خودروتان را به ديگران نمي دهيد. اين حالت براي موقعيت هايي چون زماني كه پيشخدمت قصد انتقال خودرو شما به پاركينگ اختصاصي رستوران را دارد بسيار كاربردي است. حالت والت سرعت و عملكرد خودرو را محدود مي كند. (به عنوان مثال حداكثر سرعت اتومبيل شما ممكن است به 16 يا 32 كيلومتر در ساعت برسد.)

ريمپ خودرو 206 و مزيت هاي آن

خودرو 206 از محبوب ترين و پر فروش ترين خودروهاي ساخت داخل است كه موتور آن از سري TU و از خانواده موتورهاي چهار سيلندر بوده و براي نخستين بار حدود 35 سال قبل (در سال 1986) با خودرو Citroën AX معرفي و به بازار عرضه شد. ريمپ كردن هر كدام از خودروهاي 206 تيپ 1 تا 6 شامل تغييرات متفاوتي است كه در بهبود عملكرد خودرو تاثيرگذار است.

همان طور كه پيش تر نيز به آن اشاره شد، ريمپ كردن و تغيير نرم افزار كامپيوتر خودرو موجب افزايش و بهبود كارايي آن مي شود. در ريمپ خودرو 206 از طريق اصلاح جرقه زني شمع ها، اصلاح پاشش سوخت سوزن هاي انژكتور و اصلاح هوا دهي دريچه گاز مصرف سوخت كاهش پيدا مي كند. همچنين اصلاح جرقه زني شمع ها كمك مي كند كه احتراق به خوبي صورت گيرد و طول عمر موتور افزايش يابد. ريمپ كردن سبب مي شود كه سوخت به صورت افشانه اي پاشيده و اكسيژن و سوخت به خوبي با يكديگر تركيب شوند. به اين ترتيب بازده موتور خودروتان افزايش مي يابد. اگر سوخت و اكسيژن با نسبت درستي با يكديگر تركيب نشوند، موتور خودرو آسيب ديده و خودرو راندمان لازم را ندارد. در صورت زياد بودن سوخت، احتراق به خوبي رخ نمي دهد و اگر هوا بيشتر از اندازه استاندارد باشد، مخلوط اكسيژن و سوخت خاموش مي شود.

ريمپ 206 در مركز چيپ تيونينگ كاراك

مركز ريمپ و چيپ تيونينگ كاراك با بهره مندي از كارشناساني مجرب و متخصص و با داشتن سال ها تجربه در زمينه ريمپ موتور انواع خودروها، كليه خدمات مربوط به ريمپ خودرو 206 شما را با بهترين كيفيت و مناسب ترين قيمت ارائه مي دهد. از جمله خدماتي كه در اين مركز براي ريمپ خودرو 206 ارائه مي شود مي توان به افزايش قدرت خودرو، كاهش مصرف سوخت، افزايش سرعت و شتاب، رفع كپ اوليه، حذف لرزش هاي خودرو، كاهش دماي كاركرد فن، رفع كپ حين حركت، حذف محدوديت هاي دور موتور و .... اشاره كرد. به مجموعه اين خدمات فول ريمپ 206 گفته مي شود. از ديگر خدماتي كه در مركز كاراك ارائه مي شود مي توان تيوتينگ خودرو و صداگيري خودرو را نام برد.

منبع: ماشين3

 

يك مركز تخصصي ايملپنت

۸۰ بازديد

ايمپلنت دندان

امروزه در عصر دندان پزشكي روش هاي جديدي براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته به وجود آمده است. يكي از اين روش ها كه از محبوبيت بسياري برخوردار است ، ايمپلنت دندان است. ايمپلنت هاي دندان به علت مزاياي زيادي كه دارند كه از جمله آن مي توان به زيبايي و طبيعي بودن آن ها و مقاومت استقامت بالايي كه دارند اشاره كرد. ايمپلنت يكي از عمل هاي تخصصي دندان به حساب مي آيد كه بايد توسط متخصص ايمپلنت و در يك مركز تخصصي ايملپنت انجام شود. حال با هم همراه شويم تا زواياي مختلف ايمپلنت دندان را بررسي كنيم.

جنس ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دندان معمولاً از جنس تيتانيوم هستند. علت اين امر هم اين است كه تيتانيوم در برابر ضربه و خوردگي مقاومت بالايي دارد و همچنين نكته ديگر در مورد آن اين است كه توسط بدن بسيار راحت پذيرفته مي شود و پس زده نمي شود. البته موارد نادري هم ممكن است وجود داشته باشد كه به تيتانيوم حساسيت داشته باشند. سابقه طولاني مدت ايمپلنت هاي تيتانيومي يكي از علل پر كاربرد بودن آن ها است. در مواردي كه حساسيت وجود داشته باشد ، مي توان از ايمپلنت هايي با جنس مختلف نظير زيركونيوم استفاده كرد.

اجزاي ايمپلنت دندان

kbe_f5.jpg

به نقل از پارس نيوز، ايمپلنت هاي دندان انواع مختلفي دارند. از ميني ايمپلنت ها گرفته تا ايمپلنت هايي با قطر بزرگ و قطر كوچك. به همين علت تعداد اجزاي آن هميشه ثابت نيست. اما اجزاي اصلي آن به ترتيب زير هستند :

1- فيكسچر : پايه ايمپلنت كه حكم همان ريشه دندان جديد را دارد فيكسچر ناميده مي شود. فيكسچر ها بايد در داخل استخوان فك قرار بگيرند تا با آن پيوند برقرار كنند و بتوانند پايه محكمي براي تاج يا روكش دندان باشند.

2- اباتمنت : رابط بين فيكسچر و روكش دندان است. اين قسمت مياني از انتها شكلي مانند پيچ و مهره دارد كه در داخل فيكسچر چفت مي شود. همچنين سري گرد دارد كه محل قرار گيري روكش دندان است.

3- تاج دندان : همان روكش يا دندان مصنوعي است با اين تفاوت كه متناسب با دندان هاي طبيعي هر شخص و به صورت اختصاصي براي او تهيه و توليد مي شود. بنابراين وقتي در دخال دهان قرار گرفت كاملاً طبيعي جلوه مي كند.

مراحل كاشت ايمپلنت دندان

براي كاشت ايمپلنت دندان بايد ابتدا به يك متخصص ايمپلنت مراجعه كرد تا به دقت دندان ها را بررسي كند و با مشاهده عكس ها نظر تخصصي دهد. در صورتي كه مشكلي براي انجام ايمپلنت نبود ، روزي براي انجام عمل تعيين مي شود.

در روزي كه مراجعه مي كنيد نخسب نياز به بي حسي موضعي است تا منطقه تحت عمل كاملاً بي حس باشد و معمولاً نيازي به بيهوشي نيست. اولين كار كاشت پايه است. پايه بايد در داخل استخوان فك محكم شود. بنابراين كار با برش لثه و دسترسي به استخوان فك ادامه مي يابد. پس از دسترسي با استفاده مته يا دريل مخصوص سوراخي بر روي استخوان فك ايجاد مي شود. اين سوراخ بايد متناسب با فيكسچري كه قصد كاشتش را داريم ايجاد شود. جراح بايد دقت كند تا به عصب هاي حساس استخوان فك آسيبي وارد نكند. همچنين در مواقعي كه استخوان فك به ميزان كافي وجود ندارد بايد ابتدا با استفاده از پيوند استخوان ، استخوان فك در آن نقطه مورد نظر را به حد مطلوب رساند و سپس اقدام به ايمپلنت دندان كرد. پس از ايجاد سوراخ اقدام به قرارگيري پايه در داخل آن مي كنيم. حال بايد مدتي به استخوان فك مهلت داد تا با فيكسچر ارتباط برقرار كند و با رشد بسيار خفيف و نرمش آن را در بر بگيرد تا كاملاً مانند يك ريشه دندان طبيعي چفت و محكم شود.

اين مدت استراحت احتمالاً يكي دو ماهي يا شايد بيشتر هم طول بكشد. اين مدت زياد شايد در ابتدا زياد جالب به نظر نرسد اما مطمئن باشيد كه براي داشتن يك ايمپلنت دندان موفق و سالم واجب است. نكته ديگر اين است كه روكش يا همان تاج دندان نيز مدتي طول مي كشد تا ساخته شود. از همين بازه استراحت استخوان فك مي توان براي توليد آن در لابراتور استفاده كرد.

پس از گذشت اين چند ماه و توليد تاج دندان و مراجعه مجدد به مركز ، جراح پيوند ميان فيكسچر و استخوان را بررسي مي كند و در صورت مساعد بودن وضعيت به سراغ ادامه مراحل كاشت ايمپلنت مي رويم. دوباره براي دسترسي به پايه برشي بر روي لثه داده مي شود و اين بار نوبت قرارگيري اباتمنت بر روي فيكسچر است و پس از آن نيز تاج دندان توليد شده بر روي رابط قرار مي گيرد و پس از بخيه هاي نهايي كار به اتمام مي رسد.

پس از عمل نيز بايد به صحبت هاي جراح در مورد نحوه نگهداري و مراقبت از ايمپلنت توجه كنيد تا طول عمر ايمپلنت هايتان را بالا ببريد.

برند ايمپلنت دندان

ايمپلنت ها همانطور كه مي دانيد شامل پايه هايي هستند كه در درون فك قرار مي گيرند. اين پايه ها توسط كارخانه هاي متفاوت در كشور گوناگون ساخته مي شوند . براي آشنايي با برند هاي ايمپلنت به مقاله زير مراجعه كنيد.

برند ايمپلنت دندان

مزاياي ايمپلنت دندان

حال كه در مورد مراحل انجام ايمپلنت صحبت كرديم نوبت به توضيح مزايا و علت محبوبيت ايمپلنت دندان در جهان رسيده است. ايمپلنت مزاياي زيادي دارد كه مهم ترين آن ها را در زير ليست مي كنيم :

1- مقاومت بالا : بر خلاف ساير روش هاي جايگزيني مانند دندان مصنوعي كه مقاومت چنداني ندارند ، ايمپلنت هاي دندان به علت نوع كاشت منحصر به فرد كه همانند يك دندان طبيعي در داخل استخوان محكم مي شوند ، مقاومت بسيار بهتري دارند.

2- طول عمر بالا : ايمپلنت هاي دندان در صورتي كه به خوبي مراقبت شوند و نگهداري از آن ها به درستي انجام شود طول عمر بالايي دارند و شايد يك عمر براي فرد دوام بياورند.

3- زيبايي ظاهري : از آن جايي كه تاج دندان هاي ايمپلنت در لابراتور ساخته مي شود ، ظاهري مشابه دندان هاي طبيعي فرد خواهند داشت و پس از قرارگيري در داخل دهان به سادگي قابل تشخيص و تمييز نخواهند بود.

4- بهبود جويدن و سخنوري : براي افرادي كه از دندان مصنوعي استفاده مي كنند هميشه لق زدن دندان مصنوعي در داخل دهان عذاب زيادي را به دنبال داشته است اما ايمپلنت دندان چئن دقيقاً مانند دندان هاي طبيعي در استخوان فك محكم مي شود و لق زدن ندارد بسياري از اين نواقص را جبران مي كند.

قيمت ايمپلنت دندان

براي اطلاع از آخرين قيمت هاي ايمپلنت دندان مي توانيد به سايت مراجعه كنيد.

قيمت ايمپلنت دندان

 

 

دانلود سوالات عمومي و تخصصي آموزگار ابتدايي

۱۲۵ بازديد

دانلود سوالات عمومي و تخصصي آموزگار ابتدايي

  • دانلود سوالات عمومي و تخصصي آموزگار ابتدايي
    دانلود سوالات عمومي و تخصصي آموزگار ابتدايي دسته: علوم انساني
    بازديد: 3 بار
    فرمت فايل: rar
    حجم فايل: 13144 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 750

    شامل سوالات عمومي استخدامي سوالات تخصصي استخدامي اموزگار ابتدايي اصل سوالات عمومي و استخدامي سال84 اصل سوالات عمومي و استخدامي سال86 اصل سوالات عمومي و استخدامي سال89 اصل سوالات عمومي و استخدامي سال94 اصل سوالات عمومي و استخدامي سال95 اصل سوالات عمومي و استخدامي سال96

    قيمت فايل فقط 8,900 تومان

    خريد

    شامل

    سوالات با پاسخنامه


    سوالات عمومي استخدامي
    سوالات تخصصي استخدامي اموزگار ابتدايي
    اصل سوالات عمومي و استخدامي سال84
    اصل سوالات عمومي و استخدامي سال86
    اصل سوالات عمومي و استخدامي سال89
    اصل سوالات عمومي و استخدامي سال94
    اصل سوالات عمومي و استخدامي سال95
    اصل سوالات عمومي و استخدامي سال96

    قيمت فايل فقط 8,900 تومان

    خريد

    برچسب ها : دانلود سوالات عمومي و تخصصي آموزگار ابتدايي , دانلود سوالات تخصصي و عمومي اموزگار ابتدايي

براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد.

download (1)