شليل در بارداري با چه فوايد و عوارضي همراه است؟

۳۹ بازديد

از جمله ميوه هاي خوشمزه و پرخاصيت كه براي استفاده در دوران حاملگي مناسب بوده شليل مي باشد كه به دليل ارزش غذايي بالا و مواد مغذي فراواني كه دارد براي تامين سلامتي بدن بسيار مفيد بوده و مي توان به عنوان يك ميان وعده عالي در اين دوران مصرف نمود. از اين رو سعي داريم در اين مطلب به جهت آگاهي شما عزيزان به بررسي خواص و مزاياي خوردن شليل در بارداري بپردازيم.

مزايا و مضرات مصرف شليل در بارداري

شليل ميوه اي بوده كه از لحاظ ظاهري شباهت زيادي به هلو دارد و از عطر خاصي برخوردار مي باشد كه بسيار خوشمزه و خوش طعم بوده و به نوعي براي زنان حامله كاملا وسوسه برانگيز مي باشد. خوردن شليل همچون مصرف هلو در بارداري داراي مزاياي متعددي مي باشد. آنتي اكسيدان هاي موجود در ميوه شليل باعث ايجاد نوعي مكانيسم دفاعي در برابر عوامل خطرناكي همچون چاقي و سرطان مي شود.

از آنجايي كه تغذيه مادران در دوران حاملگي بسيار مهم مي باشد بنابراين بايد نسبت به مصرف مواد غذايي مختلف توجه زيادي داشته باشند تا مانع از بروز عوارض و خطرات احتمالي شوند. خوردن شليل در واقع در بهبودي و تقويت دستگاه ايمني و همچنين ايجاد شادابي و طراوت پوست تاثيرگذار بوده ولي بايد قبل از مصرف آن حتما به خوبي شسته شود چرا كه مواد موجود بر روي پوست ميوه امكان دارد سمي بوده و داراي باكتري ها و انگل هاي مختلف باشند كه همين امر موجب به خطر افتادن سلامتي مادر و جنين خواهد شد.

ويژگي هاي تغذيه اي شليل

اين ميوه غني از مواد مغذي بوده و داراي كالري بسيار كمي مي باشد. با خوردن اين ميوه مي توانيد مواد مغذي زيادي را در تغذيه خود داشته باشيد. شليل در واقع منبع گسترده اي از آنتي اكسيدان ها و تركيبات فنولي بوده و قادر مي باشد فيبر لازم براي بدن را فراهم نمايد.
شليل به خاطر اين كه داراي ويتامين هاي زيادي مي باشد موجب شده به ميان وعده اي عالي و مغذي تبديل گردد. اين ميوه علاوه بر دارا بودن انواع ويتامين هاي مختلف همچنين حاوي مواد معدني گوناگوني همچون پتاسيم، منيزيم و كلسيم مي باشد و عاري از هر گونه كلسترول مضر مي باشد. با مصرف هر ??? گرم شليل مي توانيد حدود ?? كالري بدست آوريد.

مزاياي مصرف شليل

در ادامه مجموعه اي از انواع خواص و فوايد شليل براي تامين سلامتي مادر و جنين را در اختيارتان قرار داده ايم.

پيشگيري از نقص هاي زايمان

مصرف شليل در زمان حاملگي در پيشگيري از بروز نقص هاي مادرزادي در جنين كمك كننده مي باشد. مواد معدني، ويتامين ها و اسيد فوليكي كه در شليل وجود دارد احتمال ايجاد نقص هاي لوله عصبي همچون اسپينا بيفيدا را كاهش داده و باعث بهبودي و تامين سلامت جنين مي شود.

مراقبت از سلامتي چشم ها

شليل حاوي لوتئين مي باشد كه نوعي ماده غذايي تاثيرگذار در بهبودي سلامت چشم بوده و درصد ابتلا به بيماري هاي چشمي را در دوران حاملگي كاهش مي دهد. همينطور لوتئين همچون آنتي اكسيداني قوي عمل نموده و درصد ابتلا به آب مرواريد هسته اي را به حداقل مي رساند. ويتامين A و بتاكاروتن موجود در شليل در تامين سلامتي چشم ها مفيد بوده و ميزان بينايي فرد را تقويت نموده و از خطر مبتلا شدن به رمد چشم و كوري پپيشگيري مي كند.

موثر در رشد و تكامل چنين

ميوه شليل منبعي غني از فيبر و ويتامين ث بوده كه در رشد و نمو جنين بسيار موثر مي باشد و مواد مغذي موجود در آن عاملي كمك كننده در رشد ماهيچه ها و رگ هاي خوني جنين مي باشد همينطور پتاسيمي كه در شليل وجود دارد از گرفته شدن عضله ها ممانعت كرده و ميزان انرژي را در طي دوران حاملگي بالا مي برد.

توسعه سلامت پوست

شليل داراي ريبوفلاوونويدها، لوتئين، بتاكاروتن، ويتامين ث و آنتي اكسيدان هايي مي باشد كه پوست شما را در برابر صدمات احتمالي محافظت مي نمايد و ميزان سلامتي پوست را در طي دوره حاملگي بالا مي برد. ويتامين ث در ساخت كلاژن موثر بوده و بافت پوستي را حفاظت مي كند. لوتئين تاثير مراقبت از نور را تامين كرده و پوست را از صدمات راديكال آزاد و اشعه هاي ماوراي بنفش ايمن نگه مي دارد.

جلوگيري از خطر هيپوكالمي

پتاسيمي كه در شليل وجود دارد براي كاركرد مناسب سلول ها و اعصاب در طي دوره بارداري خيلي مفيد مي باشد. پتاسيم در واقع به مخلوط پروتئين و جريان سوخت و ساز كمك كرده و باعث متعادل شدن ميزان الكتروليت شده و در تقويت ماهيچه ها موثر مي باشد. شليل از ايجاد اختلالاتي همچون هيپوكالمي كه امكان دارد بر سلامتي عضله ها اثرات منفي داشته باشد جلوگيري مي كند.

جلوگيري از مبتلا شدن به سرطان

كلروژنيك اسيد موجود در شليل در جلوگيري از بروز سرطان موثر بوده و اين اسيد از رشد كردن سلول هاي سرطاني كولون و ريه نيز ممانعت مي كند.

پيشگيري از احساس ضعف و بي حالي

پتاسيمي كه در شليل وجود دارد از گرفته شدن عضله هاي ماهيچه مادر در دوران حاملگي ممانعت نموده و ميزان انرژي را در طي دوران حاملگي بالا مي برد.

موثر بر سلامت دستگاه گوارش

برنامه غذايي فيبر دار داراي خاصيت قليايي و مواد مغذي مي باشد كه در بهبودي هضم و تامين سلامتي تاثيرگذار مي باشد. همانطور كه فيبر باعث جذب راحت آب شده و حركات روده را تقويت مي كند و همچنين از ابتلا به يبوست، ايجاد زخم و گاستريت در طي دوران حاملگي ممانعت مي كند، ميوه شليل نيز در سم زدايي موثر بوده و انواع سموم مختلف را از بدن خارج مي كند.

عوارض مصرف شليل در دوران حاملگي

مصرف شليل به مادراني كه به ديابت و آلرژي ابتلا دارند به هيچ عنوان سفارش نمي شود. اگر كه نسبت به انواع ميوه ها حساسيت داريد پيش از افزودن هر ميوه اي به برنامه غذايي خود با پزشك خود صحبت نماييد.

در اين مطلب به معرفي مزايا و عوارض خوردن شليل در بارداري و همچنين ارزش تغذيه اين ميوه پرداختيم كه اميدواريم برايتان مفيد و سودمند بوده باشد. ضمن اينكه براي اطلاع از فوايد و يا مضرات احتمالي مصرف ديگر ميوه ها نظير خربزه در بارداري و موز در بارداري مي توانيد كليك نماييد.

منبع :  https://exiryab.com/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/1664/

https://infogram.com/untitled-chart-1h7j4dv1zrop94n?live
https://qiita.com/MaiaSande6
https://slides.com/maiasande6
https://letterboxd.com/MaiaSande6/
http://www.authorstream.com/MaiaSande6/

https://www.atlasobscura.com/users/maiasande6

 

 

دوربين مداربسته ضدمه و گرد و غبار (Defog)

۳۶ بازديد

دوربين مداربسته ضدمه و گرد و غبار (Defog)

كيفيت تصاوير يك فاكتور بسيار مهم در دوربين هاي مداربسته است. در حال حاضر توليد كنندگان، دوربين هاي مگاپيكسلي، با كيفيت تصوير بالا، مجهز به لنزهاي مرغوب و با قيمتي مناسب توليد مي كنند. با اين حال، كيفيت تصاوير ارائه شده تنها به مگاپيكسل دوربين محدود نمي گردد بلكه عواملي همچون رنگ، كنتراست و …نيز بر آن تاثيرگذار است. يكي ديگر از عوامل، شرايط جوي است، كه تاثير بسزايي بر كيفيت تصوير دوربين هاي مداربسته دارد. شرايط جوي بد مانند باران، بخار، گرد و غبار و مخصوصا مه گرفتگي مي تواند به طرز چشمگيري كيفيت تصاوير را كاهش  دهند.

كيفيت تصاوير در هواي با نور كافي و آفتابي نسبت به هواي باراني، غبار آلود و مه گرفته مي تواند تفاوت چشمگيري داشته باشد. اغلب ذرات معلق حاوي رطوبت و بخار دليل اصلي كاهش كيفيت تصاوير مي باشند. ميزان پايين كنتراست در زمان مه گرفتگي، باعث كاهش كيفيت تصوير مي شود. در نتيجه جزئيات تصوير به خوبي قابل ديدن نيست.  اما وجود اين عوامل طبيعي نبايد بر عملكرد دوربين هاي مداربسته در كنترل و نظارت خللي وارد نمايد. در واقع اينكه تحت شرايط بد آب و هوايي نتوان حركت و نوع سوژه را در تصاوير تشخيص داد، مشكل بزرگي محسوب مي گردد. دوربين هاي مورد استفاده در فضاهاي روباز مي بايست كارايي لازم را داشته باشند و حتي در شرايط مه گرفتگي و … نيز تصاويري واضح ارائه دهند.

نحوه عملكرد تكنولوژي Defog

تكنولوژي Defog موجود در دوربين هاي مداربسته جهت حل مشكلات موجود در نظارت بر محيط هاي روباز اين مشكل را بر طرف كرده است و با استفاده از آن، مي توان تصاويري با كيفيت مناسب در هنگام مه گرفتگي يا وجود گرد و غبار داشت.

نحوه عملكرد اين فناوري بدين شكل است كه الگوريتم تقويت كنتراست قبل از ارسال و فرآيند فشرده سازي، در دوربين به سيگنال ويدئويي اضافه مي شود و ميزان بهبود كيفيت تصوير بر اساس چگالي مه صورت مي گيرد. اين الگوريتم دو مرحله اي است:

1. تشخيص چگالي مه در تصوير

2. بازسازي و تصحيح سيگنال ويدئويي

اين الگوريتم تراكم پيچيدگي هاي تصوير را پيكسل به پيكسل تحليل كرده و بر كنتراست و وضوح تصوير مي افزايد. به دليل اينكه تنظيمات اين الگوريتم در داخل دوربين انجام مي گيرد، در نتيجه هيچ گونه تاخيري در ارسال تصاوير اتفاق نمي افتد. وجود اين فناوري ديجيتال در دوربين هاي مدار بسته باعث گرديده تا بتوان از آنها در بسياري از پروژه هاي نظارتي در سطح شهر، جاده ها، فرودگاه ها و كنترل ترافيك تحت شرايط آب و هوايي گوناگون استفاده نمود.

 

 

 

مطالب مرتبط

  1. قابليت UTC در دوربين مدار بسته
  2. معرفي دستگاه DVR (دي وي آر)
  3. فشرده سازي H265
  4. دوربين راهنمايي و رانندگي

 

راهنماي نگهداري و پرورش گياهان آپارتماني

۴۲ بازديد

راهنماي نگهداري و پرورش گياهان آپارتماني

چنانچه نكات فوق رعايت شوند قلمههاي اين گياه در آب، درون دانههاي ليكا و آب ريشهدار ميشوند، ولي ريشهدار شدن قلمه در درون دانههاي ليكا و آب مطمئنتر است. سادهترين روش پيچ دادن بامبو در خانه، استفاده از لامپ هالوژن است. توجه داشته باشيد براي اين كار بايد محيط خانه كاملا گرم و مرطوب باشد تا بامبو با سرعت بيشتري رشد كند. ابتدا با استفاده از يك منبع نور مصنوعي مانند لامپ هالوژن، نور را براي چند روز متوالي از يك جهت به گياه بتابانيد. بامبوخاصيت نورجذبي دارد، از اين رو جهت نور را تعقيب كرده و به طرف آن ميچرخد و موجب پديدار شدن حالت مارپيچي در ساقه ميشود.

بنابراين ساقه را بايد بالاتر از محل پوسيدگي بريد تا آوندهاي سالم مشاهده شوند (سطح برش سفيد و سالم ديده شود). سپس گلدان را به آرامي و در صورت لزوم با كمك يكي از دوستان خود كج كرده و گياه را از گلدان خارج كنيد. اگر قسمت زيرين ريشه داراي ريشه هاي ضخيم و در هم تنيده اس ، با اره هرس يك اينچ پايين (2.5 سانتي متر) را ببريد.

بنابراين از راههاي تامين رطوبت گياهان كمك بگيريد و با اسپري آب بر روي برگ ها و يا قرار دادن يك ظرف آب در كنار گلدان رطوبت مورد نياز آن را تامين كنيد. پس حداقل ماهي يكبار آب گياه رو تعوي كنيد و ظرف آن را با آب جوش بشوريد. با اين بخش از دلگرمهمراه باشيد تا با شرايط نگهداري گياه بامبو آشنا شويد. چند توصيه مهم براي نگهداري گياه «بامبو»با اين بخش از دلگرم همراه باشيد تا با شرايط نگهداري گياه بامبو آشنا شويد.

گياه را هرگز در جايي كه نور مستقيم خورشيد بدان مي تابد نگذاريد بلكه در محلي روشن، نزديك پنجره قرار دهيد حتي مي توانيد اين گياه را در جايي كه پنجره اي ندارد قرار دهيد، به اين شرط كه هفته اي يك روز نور غير مستقيم بگيرد. اگر پژمردگي و زرد شدن در تمام برگها مشاهده ميشود احتمالا بايد مشكل از آب بامبو باشد. اگر ساقه سالم باشد و ريشهها تندرست باشند احتمالا كيفيت آب خوب نيست. (سنگين است. آلودگي دارد. كلر زيادي دارد و …) و اگر نه آب خوب است و سافه و ريشه هم سالم هستند. بايد دنبال عوامل محيطي ديگر مانند نور، دما يا آفات و بيماريها بود. بامبو در فنگ شويي ميتواند صلح و آرامش و انرژي را به خانهها هديه دهد.

قطر ساقه ? تا ? سانتي متر و برگ هاي آن از ?? تا ?? سانتي متر متغيير است. اين گياه كاملا آپارتماني است و بهترين نور براي آن نوري است كه در فاصله حدود 3 متر از پنجره اي كه جلوي آن پرده كشيده شده مي باشد. يك گياه بامبو را در گلدان قرار ميدهيد و با رسيدگي به آن برگهايش زياد ميشود، عدد يك در اين گياه به معني يك زندگي قوي به همراه رفاه است. معمولا براي كسب و كارهايي كه تازه شروع به فعاليت كرده اند يك عدد از اين گياه به هديه برده مي شود. بعضي از انواع اين گونه، در كنار برگهاي سبز، گلهاي سفيد رنگي نيز دارند كه معطر هستند.

دراسنا يا لاكي بامبو گياهي است كه در دامنه كوه ها با رطوبت 65 تا 90 درصد رشد مي كند. به طوري كه از آن در تزئين منازل و خانه ها استفاده مي شود. به همين دليل بسياري از گياه دوستان به دنبال راهي جهت تقويت بامبو خود هستند.

بامبو جزو گياهاني است كه در هر زماني و فصلي مي توان آن را قلمه زد. ساقههاي گياه بامبو كه امروزه از طرفداران زيادي برخوردار است و افراد زيادي تمايل به نگهداري آنها در خانههاي خود دارند، زماني كه بيش از حد بلند ميشود نياز به كوتاه و مرتب شدن دارند. اگر قصد شما صرفا تكثير بامبو است بهتر است قلمه را از ? تا ? سانتي متر از زير گره ساقه جدا كنيد. گره اولين جايي است كه جوانه بامبو از آنجا بوجود آمده است.

نور زياد باعث سوختن تنه و برگ هاي اين نوع بامبو مي شود . مي توانيد اين گياه را در پشت پنجره هاي شمالي و شرقي با رعايت فاصله ي ? الي ? متري آن از پنجره نگهداري كنيد . در اين حالت فوراً آب گياه را عوض كنيد و اصلا به آن كود و يا مواد مغذي ندهيد. در اين حالت مي توانيد ساقه را از محلي كه زرد شده ببريد و دوباره آن را در آب قرار دهيد تا ريشه تشكيل شود. اما اگر بين چندين بامبوي موجود، اين اتفاق فقط براي يكي از آنها افتاد و يكي از آنها زرد شد، مي توانيد همان را از مجموعه بامبوها خارج كنيد.

اين قطره نه تنها گياه شما را تقويت كرده و به رشد آن كمك مي كند، بلكه مقاومت گياه را نيز افزايش مي دهد. به اين ترتيب از گياه بامبو شما در برابر تنش هاي محيطي، حشرات و بيماري ها محافظت مي شود. گياه را به مكان روشن تر و به دور از نور مستقيم خورشيد انتقال داده و از محلول هاي مايع و مخصوص بامبو استفاده كنيد .

به طوري كه اين اسيد سبب افزايش جذب ساير مواد مغذي در گياه بامبو شده و به اين ترتيب در رشد اين گياه تاثير به سزايي خواهدداشت. البته اين گياه را ميتواند از طريق پاجوش هم تكثير كرد اگر جوانههايي از كنار گياه ميرويند را جدا نماييد و در آب قرار دهيد ميتوانيد اين گياه را به شكل پاجوش تكثير نماييد. گل بامبو براي درمان اختلالات معده،گياه بامبو براي بيماران مبتلا به آسم،براي درمان اختلالات مربوط به قاعدگي،براي درمان كرم هاي روده اي،براي درمان اختلالات ريوي,براي درمان زخم ها مفيد است. چنانچه ساقه گياه بيش از حد به زردي گراييد، نشان آن است كه به گياه بيش از اندازه كود داده شده است. در اين صورت فوراً آب آن را عوض كنيد و تا يك ماه به آن غذا ندهيد. 7- چنانچه جوانه تنهايي سرساقه گياه، يعني بالاي قسمت حلقوي گياه از ده بند يا گره بلندتر شده است، بايد پنج بند آن را بريده و براي تكثير از آن استفاده كرد.

ساعات كاري هر روز از ساعت 10 الي 21 و ايام تعطيل، فروشگاه تعطيل ميباشد. گل پپروميا چروك گياهي بسيار لوكس و مينياتوري و از خانواده ي فلفل هاست . اين گياه علاوه بر استفاده به عنوان گل آپارتماني از عصارهاش براي افزايش حجم مواد معدني استخوان مانند كلسيم و فسفر استفاده ميشود و در پزشكي استفاده مؤثري دارد. ساقه و برگ هاي سالم و شاداب باشد و سبزينه ام كم رنگ نشده باشد.

برگ اين گياه مي تواند در ترميم زخم هاي گوارشي موثر باشد . دمنوش برگ اين گياه براي از بين بردن كرم هاي روده كاربرد دارند . پيچاندن بامبو انواع مختلفي دارد كه در زير به آن مي پردازيم .

اگر تعداد بامبوها در يك گلدان زياد باشد بيشتر هم رشد خواهند كرد. در بامبوي برگ سبز ، ارتفاع ساقه به ?? تا ??? سانتي متر مي رسد و مشخصا رنگ برگ ها نيز سبز پررنگ است. براي معرفي بامبو و شرايط نگهداري آن با اين مقاله از مجله گل و گياه گاردن ماركت همراه باشيد. مي توان از طريق بريدن ساقه در تابستان و قرار دادن آن در آب گياه بامبو را تكثير كرد . گياه بامبو دوست دارد در مركز توجه قرار گيرد پس بهتر است با توجه به نياز نوري گياه آن را در مركز خانه قرار دهيد . اگر گياه شما بوي بدي مي دهد، احتمالاً بخاطر آلوده شدن آبش، شروع به فاسد شدن كرده است.

اگر بخواهيم دماي مناسبي براي نگهداري از بامبو در آپارتمان در نظر بگيريم بايد دما را بين 18 تا 25 درجه نگه داريم. چرا كه از آنجايي كه اين گياهان هواي بسيار گرم را دوست ندارند در دماي بالاتر از 28 درجه شروع به پوسيدن مي كنند. دلچسب بودن دماي معتدل براي آن ها نيز باعث مي شود در دماي پايين تر از 10 درجه آسيب ديده و بيمار شوند. بنابراين سعي كنيد دماي خانه را در فصل هاي سرد و گرم سال براي آن ها معتدل نگه داريد.

همچنين مي توانيد با مراجعه به مقاله موجود در وبلاگ ما يعني " آشنايي با گل بامبو" درباره شرايط نگهداري، انواع بامبو و بيماري هاي گل بامبوي تايلندي اطلاعات مفيدي كسب كنيد. بامبو گياهي از خانواده دراسناهاست كه بومي مناطق استوايي غرب آفريقا و آسياي جنوب شرقي است. نگهداري و تكثير بامبو در محيط خانه نيز بسيار ساده بوده، يكي از روشهاي ازدياد اين گياه قلمه زدن است و در هر زماني و فصلي مي توان آن را قلمه زد.

اما اگر گياه شروع به رشد علفي كرد يا رنگ سبزش كمرنگ شد، نور بيشتري به آن بدهيد. فروشگاه اينترنتي تي تي گيفت مفتخر است كهسفارش آنلاين گل و هداياي شما را با بهترين كيفيت و بالاترين سرعت در سراسر ايران آماده كرده و به نزد عزيزانتان ارسال مي كند. با ارسال گل و هديه توسط گل فروشي آنلاين تي تي گيفت عشق، زيبايي و طراوت را تقديم قلب هاي پر مهر عزيزانتان خواهيد كرد.

گياه را در مقابل كولر يا دريچه دستگاه تنظيم دما يا پنجره بادگير قرار ندهيد. اگر جلبك درون آب به وجود آمده، به اين دليل است كه تابش نور، به سمت آب و ريشه هاي گياه است. ظرف شيشه اي بامبو را در هنگام تعويض آب به طور كامل ضدعفوني كنيد و با مواد شوينده مانند وايتكس بشوييد. بهتر است براي داشتن برگهاي جديد و گياهي سالمتر، گياه را به محل گرمتري منتقل كنيد. دماي محيط بايد براي گياه متعادل باشد و در صورت وجود هواي خيلي سرد براي بامبو ممكن است گياه تمايلي به دادن برگ جديد نداشته باشد.

طرز نگهداري گياه بامبو در خانهسفيد شدن قسمتي از ساقه بامبو كه نشان دهنده نوعي آفت در گياه است. براي از بي بردن آفت مي بايست مقداري صابون به ساقه گياه توسط يك قلم مو بماليد و چند ساعتي آن را كنار بگذاريد و سپس به خوبي آن را شستشو دهيد تا آفت هاي آن از بين برود. با اضافه كردن گل و گياه به فضاي داخلي خانه مقدار اكسيژني را كه تنفس ميكنيد بيشتر خواهيد كرد. خوشبختانه نگهداري از گل و گياه در فضاي داخلي خانهها اين روزها بيش از گذشته باب شده كه گياه بامبو در ميان اين گياهان ازجمله محبوبترينهاست. مراقبت از اين نوع گياه ويژگيهاي خاص خود را دارد كه شايد از برخي آنها مطلع باشيد اما امكان دارد درباره بعضي ديگر اطلاعي نداشته باشيد. در اين مطلب براي اينكه از بامبوي محبوبتان به نحو احسن مراقبت كنيد شما را راهنمايي ميكنيم.

اگر از اين گياه به خوبي مراقبت كنيد تا يك متر هم بلند مي شوند. گياه را در كنار رادياتور و يا در معرض باد كولر و كنار تلويزيون قرار ندهيد. © كپي بخش يا كل هر كدام از مطالب كوكا توسط سايت هاي ديگر بدون كسب اجازه قبلي ممنوع مي باشد. خورشت اسفناج گردو دامغاني يك خورشت اصيل ايراني بسيار مقوي و خوشمزه است. از خواص شگفتانگيز گردو اينكه يك منبع غني از چربيهاي سالم مثل امگا 3، پروتئين و فيبر است. حتي برخي از گونه هاي بامبو بعد از ?? يا ??? سال گل مي دهند.

علاوه بر اينها از آنجا كه در فرهنگ فنگ شويي معتقدند كه اين گياه شانس به ارمغان مي آورد بسيار مورد استقبال قرار گرفته اند. در روش نگهداري بامبو در خاك ژله اي، غذاي مورد نياز گياه از طريق خاك ژله اي تامين مي گردد. بامبولاكي از گياهاني است كه اين روزها طرفداران زيادي را به علت سهولت پرورش و نگهداري آن پيدا كرده است. اين گياه به نام هاي دراسيناي روباني و گياه نواري يا روباني و يا خيزران خوش قدم، خوش يمن مشهور است.

با عضويت رايگان در پلتفرم ستاره به گلچيني ازبهترين مطالب و منابع اطلاعاتي به زبان فارسي دست پيدا كرده و از ابزارها و امكانات مخصوص كسب و كارها نيز استفاده نماييد. قسمت بالاي قلمه را به وسيله چسب مخصوص يا شمع بپوشانيد و توجه داشته باشيد، تمامي قسمتهاي بالاي ساقه پوشيده شده و روي بخشهاي ديگر ساقه و برگها چسب يا شمع ريخته نشود. در طول دوره رشد، آب كافي در اختيار گياه قرار بگيرد و دچار تنشهاي محيطي نشده باشد. بهره مندي از مشاوره رايگان از مديريت فروشگاه ملي به منظور شرح دكوراسيون مورد نظر و . نحوه و چگونگي گل آرايي آتليه ها ، ديزاين و گل آرايي تالار هاي پذيرايي ، دفاتر اداري ، گل مصنوعي براي تزيين خانه و .

مناطق شمالي كشور ايران از مناطق مساعد جهت رويش و پرورش بامبو ميباشد. بامبوهايي كه به صورت شاخهاي در داخل كشور خريد و فروش ميشوند معمولا وارداتي بوده و معروف به لاكي بامبو هستند. طول برگهاي گياه لاكي بامبو معمولا حدود 15 تا 30 سانتيمتر ميباشد و عرض آن‌‎ها حدود 3 تا 7 سانتيمتر است. آنها با پيچ و خم دادن به بامبو آن را به شكل زيبايي تبديل ميكنند. طول برگهاي بامبو نيز به 20 تا 25 سانتيمتر و عرض آن به 4 تا 5 سانتي متر ميرسد. گياه بامبو به صورت سبز تيره يا ابلق كه سبز و سفيد يا سبز و زرد هستند وجود دارد.

https://slides.com/nelliestein4

https://logopond.com/NellieStein4/profile/500230/?filter=&page=

https://qiita.com/NellieStein4

https://www.cplusplus.com/user/NellieStein4/

https://8tracks.com/nelliestein4

https://weheartit.com/NellieStein4/uploads

http://www.authorstream.com/NellieStein4/

https://gab.com/NellieStein4

 

 

 

واقعيت مجازي درماني و اختلال وسواسي جبري

۳۸ بازديد

واقعيت مجازي درماني و اختلال وسواسي جبري

با انتشار DSM-5 در سال 2013 اختلال وسواس فكري عملي (OCD) به عنوان تشخيصي جدا از اختلالات اضطراب طبقه­‌بندي شد. بخش تشخيصي جديد شامل زيرمجموعه‌­اي از اختلالات مرتبط مانند اختلال Body Dismorphic disorder، Hoarding disorder، Trichotillomania، Excoriation disorder و بسياري ديگر از وضعيت­‌هاي مرتبط با OCD شد. OCD همچنين در ICD10 به عنوان اختلالي جدا و دسته­‌بندي منحصر به فرد قرار گرفته است.

با توجه به تعاريف DSM5، OCD با تشريفات رفتاري (Behavioral Rituals) و ذهني توصيف مي‌­شود كه به عنوان تلاشي براي اجتناب يا پوشاندن ترس از فكر يا تصوير يا تكانه خاصي توسط فرد مورد استفاده قرار مي­‌گيرند. معمولا افراد مبتلا به اين اختلال، تحت تاثير اضطراب فزاينده‌­اي در مواجهه با مسائل روزمره زندگي قرار مي­‌گيرند و براي دوري از اين اضطراب و كاهش آن، به اعمال ذهني يا رفتاري روي مي‌­آورند كه تكراري بوده و با مراسم خاصي پياده مي­‌شوند. به دليل تكراري بودن اين افكار و تصاوير و پيامدهاي ناخواسته و اجباري پس از آن، عموما اين مسئله اختلال زيادي در كاركرد و زندگي روزمره افراد مبتلا به وجود مي‌­آورد.

اختلال BDD (Body Dysmorphic Disorder) يكي از مواردي است كه شباهات زيادي با OCD دارد. با توجه به اهميت تصوير بدني و نارضايتي از بدن، تحقيقاتي بر روي استفاده از واقعيت مجازي (VR) براي درمان افرادي كه مبتلا به اخلال BDD بودند انجام شد. در هسته اين بيماري، فرد بيش از حد نقصي خيالي در ظاهر خود را تصور مي­كند و باور دارد كه به شكلي غيرعادي زشت، غيرجذاب و يا ناقص‌­الخلقه است. هر بخشي از بدن مي­تواند منبع اين اشتغال ذهني آسيب­‌زا باشد، مثل تصور نامتقارن بودن بخش­‌هايي از بدن. چنين افرادي در صورت مواجه با چنين اشتغالات ذهني آزاردهنده‌­اي، درست مانند مواردي كه از OCD رنج مي­برند سعي مي­‌كنند با انجام دادن رفتارهاي زمان‌بر و تكراري مانند چك كردن در آينه اضطراب خود را كاهش دهند.

اولين تلاش­ها براي استفاده از تكنولوژي براي درمان OCD در اواخر سال­هاي 1980 توسط بائر و همكاران (Baer, L., Minichiello, W. E., & Jenike, M. A. (1987).) در دهه 80 ميلادي انجام شد. اين گروه برنامه‌­اي كامپيوتري راطراحي كرد كه به بيماران كمك مي­‌كرد به درمان رفتاري خود پايبند مانده و از تشريفات و مراسم چك كردن خود بكاهند. اين برنامه‌­ها نسخه­‌هاي توسعه يافته و متفاوت ديگري را در طول سال‌­ها در كنار خود توليد كردند. ابزارهاي بر پايه فناوري كامپيوتري به عنوان روش­‌هاي كارآمد در درمان OCD خود را نشان داده‌­اند.

تحقيقات در رابطه با كاربردهاي VR در درمان OCD در سال‌هاي اخير ظاهر شده و بر سه جنبه OCD تمركز داشته‌­اند: رفتارهاي چك كردن (Checking Behaviors)، ترس از آلودگي و كندي مرتبط با شك و ايده­‌آل گرايي. پيش از اين داده‌­هاي بسياري در رابطه با القاي واكنش‌­هاي OCD-مانند در شرايط آزمايشي وجود داشته كه شامل تكاليفي مانند مرتب كردن فضايي بهم ريخته يا چك كردن روشن بودن گاز به شكل مكرر بودند. اكنون از چنين تكاليفي در محيط واقعيت مجازي نيز استفاده مي­‌شود.

اولين بررسي در رابطه با OCD و VR به رفتارهاي چك كردن پرداخت و در سال 2008 توسط كيم و همكاران انجام شد. هدف در آنجا مشخص كردن اين بود كه آيا افراد مبتلا به OCD در محيط مجازي نيز مانند محيط واقعي عمل مي­كنند يا خير. فرضيه اين بود كه افراد مبتلا به OCD بيشتر از گروه كنترل به چك كردن مي­‌پردازند و اضطراب بيشتري را تحمل مي­‌كنند.

براي مشاهده ادامه مطلب به سايت پيشگامان واقعيت مجازي ايرانيان مراجعه كنيد.

https://coub.com/samihberge3
http://www.wikidot.com/user:info/samihberge3
https://www.yelp.ca/user_details?userid=1SCWVhnSkS7IeZ5kvGDWTg

 

 

بيوگرافي كوروش سليماني و همسرش – عكس كوروش سليماني و همسرش

۵۴ بازديد

بيوگرافي كوروش سليماني

به گزارش كانال خبري هاريكا در قسمت بيوگرافي بازيگران به بيوگرافي كوروش سليماني ميپردازيم , وي متولد سوم مرداد ???? در كرمانشاه؛ وي بازيگر تئاتر ، سينما و تلويزيون ايران و كارگردان تئاتر است. وي از نوادگان شاعر معروف المسخان كندولي است.

كرمانشاه، ايران

محل زندگي: تهران

مليت: ايراني

سال‌هاي فعاليت: از سال تا الان

بيوگرافي كوروش سليماني

اولين تمرين كوروش سليماني براي تئاتر

اولين تمرين كوروش سليماني براي تئاتر معلم كلاس پنجم ما آقاي سلطاني با يك متن براي نمايش با ما كار مي كرد اما دقيقا روز اجرا مصادف با روزي شد كه عراق تهديد كرده بود كرمانشاه را بمباران مي كند به همين خاطر روز اجرا به همراه خانواده ناچار بوديم شهر را ترك كنيم به همين دليل نتوانستم اولين تجربه بازيگري ام را بدست آورم

كورورش سليماني و اجرا در تلويزيون

 او در فاصله سال هـاي ???? تا ???? مجري و كارشناس برنامه تلويزيوني سينما يك بوده‌اسـت. 

ازدواج و  عكس همسر كوروش سليماني

او ازدواج كرده و صاحب دختري بنام ناز آفرين مي باشد. كوروش سليماني چند ساليست ازدواج كرده كه ثمره اين زندگي دو فرزند است دخترش مهرآفرين متولد ?? فروردين ???? و پسرش بزرگمهر در ?? ارديبهشت ???? به دنيا آمده است و حالا يك خانواده چهار نفره دارد

 

دستمزد بازيگري كوروش سليماني

دستمزد بازيگري كوروش سليماني , كوروش سليماني مي‌گويد: بـه اعتقاد مـن بهتر اسـت در پرداخت دستمزدهاي سينمايي عدالت رعايت شود. يعني بين بازيگران تئاتري كـه صرفا در عرصه تئاتر فعال هستند و سال‌ها زحمت كشيدند نبايد تفاوتي قائل شد..

آثار بازيگري كوروش سليماني در سينما

– متولد ماه مهر (احمدرضا درويش ????)

– اتوبوس شب (كيومرث پوراحمد ????)

– يك گزارش واقعي (داريوش فرهنگ ????)

– روزهاي زندگي (پرويز شيخ طادي ????)

– دوچ (امير مشهدي عباس ????)

– تيغ و ترمه (كيومرث پوراحمد ????)

 

آثار بازيگري  كوروش سليماني در تلويزيون

– تله‌فيلم خون صلح (صحبت اله خداياري ????)

– تله‌فيلم دايه كشور (صحبت اله خداياري ????)

– تله‌فيلم تكيه بر باد (صحبت اله خداياري ????)

– كوي دامون (عباس رنجبر  – ????)

– حجر بن عدي (تاجبخش فناييان  – ????)

– آواز مه (حسينعلي فلاح ليالستاني – ????)

– همسفران (علي ژكان و محسن محسني نسب  – ????)

– پايان پادشاهي (كاظم بلوچي  – ????)

– تلاطم (منوچهر هادي – ????)

– نرگس (سيروس مقدم- ????)

– عبور از شب (اسماعيل فلاح پور – فيلم تلويزيوني – ????)

– ماه قرمز (سعيد ابراهيمي فر  – ????)

– دلشوره (مهرداد پوراحمد – ????)

 

– تله‌فيلم كابوس (سيروس مقدم ????)

– فاكتور هشت (رضا كريمي ????)

– پرانتز باز (كيومرث پوراحمد – ????)

– نود دقيقه (محسن يوسفي  – ????)

– اشلو (صادق پروين آشتياني – ????)

– آدم‌هاي ماشيني (حسين مختاري – ????)

– سي‌امين روز (جواد افشار و پرويز شيخ طادي – ????)

– يك نفر ديگر (بهنام بهزادي  – ????)

– تله‌فيلم خراش (محمد حمزه اي ????)

– تله‌فيلم سپيده (حسين آقا هرندي ????)

– يك لحظه ديرتر (راما قويدل  – ????)

– تله‌فيلم آواز مردمان خوب (صادق پروين آشتياني ????)

– تله‌فيلم ساعت به وقت صفر (احمد معظمي ????)

– تله‌فيلم از ميان سايه‌ها (رهبر قنبري ????)

– به خاطر مونا (پيمان كوشايي – ????)

– پيدا و پنهان (آرش معيريان – ????)

https://sararowe5.livejournal.com/profile
https://www.quora.com/profile/Sara-Rowe-54
https://www.twitch.tv/sararowe5
https://www.openstreetmap.org/user/SaraRowe5
https://www.tripadvisor.com/Profile/sararR1858XB
https://www.4shared.com/u/F0bqc9J6/SaraRowe5.html
https://www.indiegogo.com/individuals/27944607
https://www.mixcloud.com/SaraRowe5/
https://www.sbnation.com/users/SaraRowe5
https://www.reverbnation.com/artist/female903
https://loop.frontiersin.org/people/1535048/bio
https://unsplash.com/@sararowe5

 

خريد روتختي تك نفره و يا دو نفره

۴۵ بازديد

خريد روتختي تك نفره و يا دو نفره

نقطه كانوني اتاق خواب شما تخت خواب ميباشد . برخلاف روتختي كه برروي تخت باعث تميزي ميباشد روتختي خود يك پوشش تزييني است كه كل تخت را در بر ميگيرد روتختي در سبك هاي طراحي مختلفي وجود دارد قرار دادن چند بالشت و يا كوسن برروي آن ظاهري مدرن را ايجاد ميكند . روتختي ها به صورت تك رنگ و يا به صورت طرح هاي سنتي و يا طرح هاي فانتزي قابل توليد هستند .

روتختي بسته به سبك طراحي پارچه و دكوراسيون ميتواند  يك ظاهر رسمي  و يا مجلل را و همچنين غير رسمي  را براي اتاق خواب  به جود آورد

سرويس روتختي ها ميتواند به صورت كاوري و يا به صورت دوخت شده باشند انواع دوخت براي روتختي وجود دارد ولي بهترين حالت براي نمايش دادن طرح روتختي دوخت ساده در اطراف لحاف ميباشد .

روتختي هاي فروشگاه آريل به صورت ساده در اطراف لحاف فقط دوخت ميشود و به خاطر نمايش دادن طرح از دوخت هاي هندسي استفاده نميشود .

f4_ck3r.jpg

هنگام خريد روتختي اين مورد را در نظر داشته باشيد كه سرويس روتختي معمولا به صورت تك نفره براي تشك هاي عرض 90 ،روتختي دو نفره براي تشك هاي عرض 160 و روتختي يك ونيم نفره براي تشك هاي عرض 120 ميباشد.

قرار دادن اكسسوري در كنار تخت مثل شمع و يا گل ميتواند حس زيبايي را براي اتاق شما ايجاد كند .البته اين در صورتي ميباشد كه شما از روتختي هاي سه بعدي طرح ساده استفاده كرده باشيد .  طرح هاي شلوغ برروي روتختي  فقط باعث حس خستگي در اتاق را به وجود ميارود براي اتاق خواب هاي بزرگسالان بهتر است از طرح هاي ريز و ساده استفاده  شود .

براي اتاق خواب كودكان بهترين نوع روتختي استفاده از طرح هاي  كودكانه ميباشد اگر فرزند پسر داريد و يا فرزند دختري داريد كه علاقه به ماشين و موتورو ويا ورزشهايي مثل فوتبال دارد بهترين مدل روتختي اين است كه يك طرح فوتبالي براي روتختي  را خريد  كنيد  

يا براي نوزادان و كودكان ميتوانيد از حيوانات كاروتوني استفاده  كنيد به دليل اينكه روتختي  كودكان بسيار بايد تميز و قابل شستشو باشد ميتوانيد از طرح هاي شلوغ  نيز استفاده كنيد رنگ بندي روتختي  كودكان بايد به طوري باشد كه كودك حس شادابي را در اتاق خواب خود داشته  باشد  رنگ هاي طوسي و يا رنگ هاي خنثي به تنهايي براي اتاق از نظر روانشناسي مناسب  نيستند چون حس خستگي و كسل كننده اي به كودك ميدهد .و كودك را از اتاق خواب خود دور و گريزان ميكند .

روتختي هاي كودك آريل پر ازتنوع در طرح و رنگ ميباشد . تمام سعي طراحان ما بر اين بوده است كه از رنگ هاي شاداب استفاده شود . ما براي هر نوع سليقه اي روتختي حاص خود را داريم ، روتختي دخترانه ،روتختي پسرانه ،روتختي كودم و روتختي عروس

مثلا روتختي  نوزاد دخترانه از رنگ هاي صورتي در تناژ مختلف از كمرنگ به پررنگ استفاده شده است و يا براي روتختي نوجوان از رنگ هاي آبي روشن استفاده شده است تا حس آرامش در اتاق خواب براي فرزندان را ايجاد كند همچنين اين رنگها باعث نوردهي بهتر در اتاق خواب ميشود

 

 

سعي كنيد حتما كنار تخت خواب از يك فرشينه به دارازي طول روتختي و باريك تر استفاده  كنيد تا زيبايي دو چنداني را به اتاق خواب شما بدهد

طرح فرشينه كنار تخت را ميتوانيد از يك مدل روتختي الگو برداري كنيد و يا بهتر است از طرح هاي ساده تر و يا به صورت تك رنگ استفاده شود .

سعي كنيد برروي تخت خود زياد از كوسن و يا بالشت استفاده نكنيد چون باعث ميشود زيبايي خود را ازدست بدهد .

براي روتختي تك نفره يك بالشت و يك كوسن كافي ميباشد و براي روتختي هاي دونفره اگر از طرح هاي روتختي  سه بعدي استفاده  ميكنيد دو بالشت و دو كوسن نيز كافيست .

روتختي هاي طرح گيم آريل بسيار پر طرفدار ميباشد حتما براي نوجوان هاي پسرخود اين طرح را ببينيد و همچين طرح روتختي انيمه براي دختران كه يكي از پرفروشترين طرح هاي روتختي در سال 1400 بود ه است را در فروشگاه آريل ببينيد

 

 

هواگيري اصولي و به موقع سيستم (مدار گرمايش)

۳۶ بازديد

هواگيري اصولي و به موقع سيستم (مدار گرمايش) با جديت انجام شود:

 

 اين كار مزاياي ذيل را خواهد داشت

 

 ‏ هواگيري باعث افزايش عمر كليه تجهيزات شامل ديگ، پمپ ها، رادياتورها، پكيج و... خواهد شد.

 ‏ انجام عمل هواگيري، راندمان گرمايشي سيستم و بويژه بلوك‌هاي رادياتور را بشدت افزايش مي‌دهد و در نهايت باعث كاهش هزينه گاز مصرفي خواهد شد  ‏هواگيري خطر نشت آب از سيستم(رادياتورها) را كاهش مي‌دهد.

 ‏همانطور كه مطمئنا همه شما اين موضوع را ديده و يا شنيده ايد كه هوا و يا به عبارتي گازي‌ كه داخل رادياتورها هست به خاطر فعل و انفعالات شيميايي كه در سيستم رخ مي‌دهد تا حدودي خاصيت اشتعال زايي دارد و همين امر نشان از قدرت بالاي خورندگي اين گاز مي‌باشد   ‏بنابراين هواگيري مرتب و به موقع از بديهي ترين اصول نگهداري تجهيزات گرمايشي مي‌باشد.

 ‏يكي از نكاتي كه معمولا در همين رابطه پيشنهاد مي‌شود نصب شير هواگيري خودكار روي رادياتوري كه بيشتر از همه هوا مي‌گيرد   ‏همچنين تزريق محلولي كه در سايت پكيجكار روش تهيه آن را شرح داديم به افزايش راندمان و بازدهي رادياتور كمك زيادي مي‌كند  و يا ميتونيد نسبت به خريد ضد يخ مخصوص پكيج   كه توليد شركت پكيجكار مي‌باشد خريداري كنيد.

 ‏ 2_ تميز كردن سطوح رادياتورها از گرد و خاك باعث افزايش راندمان حرارتي آنها و كاهش خطر سياه شدن و دوده زدن ديوار اطراف رادياتور مي‌شود.

 ‏3_ تا آنجا كه امكان دارد فضاي اطراف رادياتورها بايد باز باشد (براي گردش بهتر هوا و افزايش بازدهي و قدرت حرارتي). بنابراين سعي كنيد انواع پوشش ها و موانع را (مانند پرده ، مبلمان و...) از جلوي آن دور كنيد.

 ‏4_تعبيه رادياتورهاي حوله خشك كن در فضاهايي مانند حمام و سرويس علاوه بر كاهش رطوبت و افزايش فاكتورهاي بهداشتي در اين مكان ها، وسيله مناسبي براي خشك كردن حوله و البسه نم دار مي‌باشد.

ارور e29 پكيج بوتان     مدل cv424 جزو خطاهاي شايع مي‌باشد كه آموزش رفع آن را در مقاله فوق ارائه داديم.

جهت آموزش صفر تا صد تعمير پكيج بوتان به اين لينك مراجعه كنيد

 

 

بهترين و كاربردي ترين محصولات ساختماني در شهر بتن

۳۵ بازديد

با كيفيت ترين محصولات در صنعت ساخت و ساز

 

بهترين و كاربردي ترين محصولات ساختماني در شهر بتن

تا چندي پيش شايد زيبايي به مانند الان ملاك نبود اما امروزه زيبايي يكي از اصلي ترين نكات حائز اهميت در زمينه هاي مختلف است. صنعت معماري و ساخت و ساز پيشرفت هاي بسيار زيادي داشته و امروزه مصالح ساختماني قديمي يا پيشرفته تر شده و يا جاي خود را به نمونه هاي جديد داده اند. امروزه مصالح بتني نقش اساسي را در ساخت و ساز ايفا مي كنند و در اغلب خانه ها شاهد استفاده از اينگونه مصالح هستيم. اما آيا تمامي سازه هاي بتني مناسب استفاده كردن هستند؟ طبيعتا هريك از كارگاه هاي توليد مصالح بتني ويژگي هاي متفاوتي با يكديگر دارند و نمي توان كليه آنها را با يكديگر يكسان در نظر گرفت. انتخاب مركز معتبر براي خريد از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و هر چه كارگاهي با تجربه براي خريد اجناس مورد نياز خود انتخاب كرده باشيد محصولات باكيفيت تري تحويل خواهيد گرفت. شهر بتن يكي از مراكز معتبر در اين زمينه است كه به دليل ارائه محصولات با كيفيت توانسته نظر بسياري را نسبت به خود جلب نمايد و مي توانيد با قيمت هاي مناسب انواع محصولات بتني را از آن خريداري كنيد. پيشنهاد ما به شما بررسي قيمت روان كننده و قيمت سيمان است.

 

 

b5_t009.jpg

 

كيفيت محصولات شهر بتن

كيفيت اصلي ترين موردي است كه براي خريد محصولات بتني بايد مورد توجه قرار گيرد. براي ساخت محصولات مرغوب و باكيفيت حتما بايد سيمان و ساير اجزاي تشكيل دهنده بر حسب استاندارد هاي خاصي با يكديگر تركيب شوند تا در نهايت ساختاري مستحكم پديد آورند. شهربتن با بهره گيري از علم روز و تجهيزات مدرن، محصولاتي با كيفيت بالا توليد كرده و مي تواند يكي از بهترين انتخاب ها براي خريد مصالح بتني باشد. امكان خريد انواع اقسام محصولات نظير: قيمت بلوك سيماني ، تيرچه، كفپوش، بتن آماده و... از اين شركت وجود داشته و مي توانيد درخواست خود را به صورت اينترنتي نيز به ثبت برسانيد. امكان ارسال محصول به هر نقطه كشور وجود داشته و مي توانيد راهنمايي هاي مورد نياز را از كارشناسان زبده شهربتن دريافت نماييد.

 

كفپوش بتني چيست و ويژگي هاي آن

كفپوش بتني از جمله پركاربرد ترين انواع مصالح سيماني است كه براي پوشش دادن سطح زمين مورد استفاده قرار مي گيرد. كفپوش هاي بتني در انواع اندازه هاي مختلف توليد شده اند و به دليل رنگ بندي هاي متنوعي كه دارند مي توان طرح هاي زيبايي را بر روي زمين با استفاده از آنها ايجاد كرد. كفپوش بتني را مي توانيد در طرح هاي مربع، شش ضلعي، هشت ضلعي و... نيز مشاهده كنيد كه انتخاب آن بستگي به شما خواهد داشت. ويژگي بارز كفپوش هاي بتني را مي توان مقاومت بالاي آنها دانست به گونه اي كه امكان سايش و شكستن آنها بسيار پايين بوده و مي توانيد به مدت طولاني از آنها استفاده كنيد. قيمت كفپوش بتني با توجه به كيفيت آن و قيمت بتن آماده مصرفي متفاوت مي باشد. براي چيدن كفپوش هاي بتني بر روي زمين نيازي به ملات نيست و خواهيد توانست آن را بر روي ماسه قرار داده و در مدت زمان كوتاهي سطح زمين را پوشش دهيد. كفپوش بتي در برابر شرايط جوي بسيار مقاوم بوده و به همين دليل مي توان بدون هيچگونه نگراني براي بخش هاي مختلف بيرون از ساختمان مورد استفاده قرار داد.

 

 

 

قيمت كفپوش بتني

بسياري به دنبال راه هايي هستند تا بتوانند محصولات مرغوب و باكيفيت بتني را با قيمت هاي ارزان خريداري كنند. در اين رابطه بايد بدانيد كه خريد كفپوش بتني با قيت ارزان از راه هاي مختلفي امكان پذير است اما هر ارزاني براي خريد مناسب نيست! كيفيت حرف نخست را در كفپوش خواهد زد و در هنگام خريد حتما بايد به اين مورد توجه داشته باشيد. نمونه هاي بي كيفيت كفپوش بتني ممكن است مقاومت كمتري داشته و در مدت زمان كوتاهي شكسته و قابليت خود را از دست بدهند. در حالت كلي قيمت كفپوش بتني در مقايسه با ساير محصولات مشابه مناسب بوده و امكان خريد آن و همچنين خريد سيمان رنگي براي همگان وجود خواهد داشت. شهربتن اقدام به توليد انبوه انواع كفپوش هاي بتني كرده است و مي توانيد محصولات استاندارد و باكيفيت توليد شده در اين شركت را با قيمت هاي مناسب خريداري نماييد. قيمت كفپوش ها بر حسب طرح، اندازه، درجه، قيمت سيمان امروز به خصوص قيمت سيمان پاكتي و... نيز مي تواند متفاوت باشد.

 

بلوك سيماني، پر مصرف در ساختمان سازي

بلوك ها به عنوان پرمصرف ترين مصالح ساختماني شناخته مي شوند و اين نوع مصالح را مي توان به انواع مختلفي دسته بندي نمود كه هريك ساختار و مقاومت متفاوتي با يكديگر دارند. بلوك هاي سيماني از جمله محبوب ترين انواع بلوك ها هستند و براي مصارف بسيار گوناگوني مورد استفاده قرار مي گيرند. قيمت بلوك سيماني به دليل اينكه در انواع و اقسام مختلف توليد مي شود، متفاوت خواهد بود. يكي از اصلي ترين ويژگي هاي بلوك هاي سيماني مقاومت بالاي آنها است و با استفاده از آنها مي توان با سرعت بيشتري يك سازه را به اتمام رساند. بلوك هاي سيماني در حالت كلي به ? نوع: سنگين، نيمه سبك و سبك دسته بندي مي شوند كه هريك از آنها مواد اوليه متفاوتي با يكديگر دارند. همانطور كه از نام اين نوع بلوك ها پيداست، بلوك هاي سنگين وزن بيشتري دارند و بلوك سبك كم وزن هستند. هريك از اين بلوك ها در بخش هاي خاصي از ساختمان سازي مورد استفاده قرار خواهند گرفت و هريك ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر دارند.

 

 

 

قيمت بلوك سيماني

همانطور كه در بخش قبل به آن اشاره شد بلوك هاي سيماني در انواع اقسام مختلف ارائه شده اند و طبيعتا هر يك از آنها قيمت متفاوتي نسبت به يكديگر خواهند داشت. بلوك هاي سنگين كمترين و بلوك هاي سبك بيشترين ميزان قيمت را با توجه به قيمت سيمان خواهند داشت و اين تمايز قيمت، به دليل نوع موادي است كه براي ساخت بلوك مورد استفاده قرار گرفته اند. در حالت كلي بلوك هاي سيماني قيمت مناسبي دارند و استفاده كردن از آنها باعث صرفه جويي در ميزان هزينه هاي ساخت خواهد شد. اما بلوك هايي كه كيفيت بيشتري داشته و از مواد اوليه مرغوب تري ساخته شده اند قيمت بالاتري هم خواهند داشت و توصيه مي كنيم كه حتما كيفيت را اصلي ترين نكته قابل توجه قرار دهيد. شهر بتن به منظور جلب رضايت مشتريان اقدام به توليد انبوه انواع بلوك ها نموده و كيفيت را در راس كار خود قرار داده است. با مراجعه به وب سايت اينترنتي شهربتن مي توانيد هر يك از انواع بلوك ها از جمله بلوك هبلكس را مشاهده كرده و اقدام به بررسي مشخصات هريك نماييد. 

 

برگرفته از وب سايت فروشگاه اينترنتي شهر بتن به آدرس اينترنتي https://shahrebeton.com

 

 

5 اشتباه رايج در عضله سازي و راه هاي جلوگيري از آنها

۳۱ بازديد

5 اشتباه رايج در عضله سازي و راه هاي جلوگيري از آنها

با گذراندن تمام دوران تمريني خود در باشگاه هاي ورزشي ، مي توانم ورزشكاران معمولي را در مورد تحقير آنها نسبت به آنچه در چنين مراكزي مي گذرد درك كنم (من هر روز اين همه مزخرف را مي بينم ، بنابراين حدس مي زنم كه در حال حاضر حساسيتم كم شده است. ) با اين حال ، به جاي نوشتن نسخه خودم از "چرا از مقاله هاي تناسب اندام متنفرم" ، فكر مي كنم مي توانم معمولي ترين اشتباهاتي را كه روزانه مي بينم انجام دهم.

 

هدف اين مقاله كمك به مبتديان يا افرادي است كه مدتي به باشگاه مي روند اما هرگز ظاهر بدني يا سطح قدرت خود را بهبود نداده اند (باور كنيد تعداد زيادي از آنها در سالن بدنسازي من هستند). اطلاعات ارائه شده در اين مقاله براي مربيان با تجربه جدي چيز جديدي نخواهد بود ، زيرا تصور مي كنم آنها همه از مشكلات زير آگاه هستند.

اشتباه 1 - جلسات روزانه Ab Marathon

 

اشتباهات مبتدي هر چند وقت يكبار مي بينيد كه افراد در باشگاه بدنسازي ساعت هاي بيشماري را صرف تمركز بر روي عضلات شكم خود مي گذرانند؟ خوب ، من تعداد زيادي از اين افراد را مي بينم ، كه همه آنها چربي بيش از حد زيادي دارند و آنها را از رسيدن به هدف نهايي خود دور مي كند. چيزي كه آنها نمي فهمند اين است كه انجام 10 هزار كرانچ در روز به آنها در رسيدن به اين هدف نزديك نمي شود.

 

واقعيت اين است كه انجام تمرينات بي پايان ab از شر چربي هايي كه شكم كاملاً مشخص را پنهان مي كند ، خلاص نمي شود ، به عبارت ديگر ، كاهش نقطه كار نمي كند! به جاي 2 ساعت صرف انجام تمرينات شكمي ، زمان بيشتري را بايد به تمرينات وزنه برداري كل بدن اختصاص دهيد ، با حركات چند مفصلي (يعني اسكوات ، ددليفت ، پرس ، رديف ، ديپس) در مركز برنامه تمريني شما قرار دارد. اين تمرينات به دليل تأثير تحريك كننده بر متابوليسم باعث مي شود در طول جلسه و همچنين بعد از آن كالري بيشتري بسوزانيد.

 

علاوه بر اين ، اگر هدف از دست دادن چربي است ، نبايد از كارديو غافل شويد. م effectiveثرترين زمان براي انجام تمرينات قلبي يا صبح با معده خالي قبل از صبحانه يا بلافاصله بعد از جلسات وزنه برداري است ، زيرا در هر دو مورد بدن شما از گليكوژن تهي شده و بنابراين بدن از چربي براي انرژي استفاده مي كند ، همان چيزي كه شما مي خواهيد. به از هر شكلي از تمرينات قلبي مي توان استفاده كرد ، اما من پيشنهاد مي كنم به دليل دوام دوچرخه ثابت از يك دستگاه نوع متقاطع استفاده كنيد يا به دليل هزينه كالري بالاتري كه هنگام انجام فعاليتهاي قبلي تجربه مي كنيد ، استفاده كنيد.

 

همچنين هنگام تلاش براي چربي سوزي ، رژيم غذايي را فراموش نكنيد ، بدون اين كه جزئيات زيادي را وارد كنيد ، رژيم غذايي شما بايد داراي پروتئين بالا و متوسط ??تا كم كربوهيدرات و چربي باشد (اين موضوع بعداً در مقاله مورد بحث قرار مي گيرد).

منبع

 

https://orlaoneal8.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/orlaoneal8

https://www.openstreetmap.org/user/OrlaOneal8

https://www.tripadvisor.com/Profile/720orlao

https://www.4shared.com/u/omlBYj7g/OrlaOneal8.html

https://www.behance.net/orlaoneal8

https://www.indiegogo.com/individuals/27551453

 

 

 

تفاوت سري Easy IP 2.0 و سري Easy IP 2.0 Plus در چه مواردي مي باشد ؟

۳۶ بازديد

تفاوت سري Easy IP 2.0 و سري Easy IP 2.0 Plus در چه مواردي مي باشد ؟

 

اگر كاتالوگ محصولات  هايك ويژن  در سال 2018 را ديده باشيد ، شمار زيادي از دوربين هاي جديد از خانواده G0 را مي توانيد مشاهده كنيد كه پيش از اين در اين كاتالوگ وجود نداشتند . اين سري از دوربين هاي هايك ويژن تحت عنوان سري Easy IP 2.0 Plus به مشتريان اين توليد كننده قدرتمند چيني عرضه شده اند . اين سري از دوربين ها با هر سري ديگري از دوربين هاي هايك ويژن متفاوت است . در اين قسمت مي خواهيم تفاوت اين سري از دوربين ها را با سري Easy IP 2.0 هايك ويژن براي شما بيان كنيم .

مشخصات ، ويژگي هاي و تفاوت هاي  خانواده Easy IP 2.0 Plus و Easy IP 2.0

سري Easy IP 2.0 Plus  از دوربين هاي 2 ، 4 ، 6 و 8 مگا پيكسل هايك ويژن تشكيل شده است . اين سري از دوربين مداربسته   به سري G0 هم مشهور هستند اما صرف وجود داشتن المان G0 در انتهاي مدل دوربين به معني سري Easy IP 2.0 Plus بودن دوربين نيست و بايد نشانه هاي ديگري هم در مدل دوربين وجود داشته باشد. ( برخي از مدل هاي دوربين Easy IP 3.0 هايك ويژن نيز در انتها G0 دارند ) ، براي روشن تر شدن موضوع به مثال زير توجه كنيد . در حالي كه دوربين هاي سري Easy IP 2.0  تنها با رزولوشن هاي 2 و 4 مگا پيكسل توليد و به مشتريان عرضه مي شود .

تفاوت سري Easy IP 2.0 و سري Easy IP 2.0 Plus در چه مواردي مي باشد ؟

يكي از مدل هاي دوربين سري Easy IP 2.0 Plus هايك ويژن DS-2CD2143G0-1 است ، شما در اين دوربين چند نكته را مي توانيد از مدل دوربين استخراج كنيد ، مدل دوربين به ما مي گويد كه دوربين از نوع دام و 4 مگا پيكسل است (DS-2CD2143G0-1 ) سري 2 و از نوع اقتصادي است (DS-2CD2143G0-1 ) اما نكته مهمي كه بايد به آن توجه كنيم كد دوربين است (DS-2CD2143G0-1 ) . همانگونه كه مشاهده مي كنيد كد دوربين ، عدد سه است و اين بدين معناست كه دوربين از سري Easy IP 2.0 Plus مي باشد . كد دوربين در خانواده Easy IP 2.0 ، عدد 2 است و مدل هاي دوربين به اين عدد ختم مي شوند ( DS-2CD2042WD-I ) . اين نكته را مي توان به عنوان يك تفاوت ظاهري در مدل اين دو خانواده بيان كرد .

تفاوت ديگر بين خانواده Easy IP 2.0 Plus و Easy IP 2.0 را اينگونه بيان كرد ؛ دوربين هاي Easy IP 2.0 Plus از فرمت فشرده سازي هوشمند H.265 ، H.265+ ، H.264 و H.264+ پشتيباني مي كنند در حالي كه دوربين هاي Easy IP 2.0 تنها از فرمت هاي H.264 و H.264+ پشتيباني مي كنند .

مطالبي براي مطالعه بيشتر در خصوص دوربين مداربسته :  دوربين مداربسته تي وي تي

ارسال سه استريم مجزا

دوربين هاي خانواده Easy IP 2.0 Plus توان ارسال سه استريم مجزا را بصورت همزمان براي كاربران فراهم مي كنند ، كاربران مي توانند بطور همزمان از استريم اصلي ( Main Stream ) براي ضبط تصوير ، از استريم دوم ( Sub Stream ) براي انتقال تصوير و از استريم سوم ( Third Stream ) براي نمايش تصوير زنده بصورت مستقيم روي نمايشگر هايي مانند مانيتور و ويديو وال استفاده كنند . در صورتي كه در سري Easy IP 2.0  تنها كاربران مي توانند بطور همزمان دو استريم را در اختيار داشته باشند يعني استريم اصلي و استريم دوم .

الگوريتم هاي آناليز تصوير

در سري Easy IP 2.0 Plus ، امكان آناليز تصوير و آناليز رفتار افراد توسط دوربين وجود دارد و كاربران مي توانند اين امكان را روي دوربين ها فعال كنند ( 2 آناليز رفتاري و امكان تشخيص چهره )؛ در صورتي كه در خانواده Easy IP 2.0  اين دسترسي وجود ندارد و كاربران تنها مي توانند از ويژگي هاي معمولي دوربين مدار بسته استفاده كنند.

بيشتر بخوانيد : نصب دوربين مداربسته   

به عبارتي ساده تر مي توان گفت كاربران مي توانند براي پوشش نياز هاي معمولي خود در پروژه هايي كه نياز به هيچ آناليز اضافه ي تصويري ندارند از دوربين هاي سري Easy IP 2.0 استفاده كنند و براي پوشش نياز هاي حرفه اي و جامع تر خود در پروژه هاي با اهميت تر  كه نياز به آناليز تصوير و اجراي سناريو هاي امنيتي دارند مي توانند از خانواده دوربين هاي Easy IP 2.0 Plus استفاده كنند .