علل شكست عشقي چيست؟

۳۴ بازديد

علل شكست عشقي چيست؟

اگر خواهان رابطه ي عاطفي مناسبي هستيد لازم است به چند نكته توجه كنيد ، پس باما همراه باشيد تا ازاين نكات آگاه شويد.

 

 رابطه عاشقانه_

براي داشتن رابطه عاطفي موفق بايد مهارت هايي را بدست بياوريد ، مهارت هايي مانند:

داشتن تعهد

خودپسندي را كنار بگذاريد

خودآگاهي تان را افزايش دهيد

داشتن تعهد باعث ميشود كه افراد درغم و اندوه ، پستي و بلندي هاي زندگي همراه يكديگر باشند.

 

علت شكست عشقي

داشتن برخي ويژگي ها باعث ميشود كه افراد شكست عشقي بخورند ، مانند:

- خود پسندي : كه باعث ميشود فرد به تنهايي براي زندگي شان تصميم بگيرد و به طرف مقابل توجه نكند مخصوصا در نگهداري از فرزندان اگر به همسر خود كمك نكنند باعث ميشود همسر از زندگي اش دلسرد شده و احساس بي ارزشي كند.

 

- خود شيفتگي : يك نوع اختلال رواني محسوب شده كه فرد فكر ميكند بيش از حد زيبا و جذاب است.

اين افراد براي اينكه به اهدافشان برسند از ديگران سوء استفاده ميكنند و بسيار افراد

نداشتن تعادل دربرقراري رابطه : زندگي مشترك يعني توجه به نياز هاي هر دوطرف ، وقتي كه در زندگي ‌طرف مقابل مورد اهميت قرار نگيرد و حرف اول و آخر را يك نفر بزند و با قلدري حرف خود را به كرسي بنشاند مسلما چنين زندگي هايي سرانجام خوبي نخواهد داشت و با شكست روبرو خواهد شد.

 

نبودن رابطه در اولويت:

متاسفانه در آموزش هايي كه درطول زندگي ديده ايم به ما ياد نداده اند كه چگونه باهمسر خود برخورد داشته باشيم؟

اگر ندانيم كه ما در اولويت زندگي زناشويي مان قرار داريم يا نه ، درواقع ممكن است به زودي به بن بست برسيم.

پس در زندگي زناشويي توجه به يكديگر بسيار مهم است ، نبايد اجازه داده شود كه مسائل ديگر و كودكانمان دليلي براي ايجاد فاصله بين زن و شوهر باشند ، زيرا اين فاصله هر روز بيشتر و بيشتر خواهد شد.

به اين نكته توجه كنيد ؛ اگر شما براي همسرتان وقت نگذاريد و به او رسيدگي نكنيد و روابط جنسي و عاطفي را كم كنيد و صحبت كردن هايتان را محدود كنيد فاصله اي عميق را بين خود و همسرتان ايجاد كرده ايد.

 

فوران خشم و عصبانيت

زندگي زناشويي كه مدام با فرياد و دعوا و داد وبيداد همراه است باعث ميشود كه حرمت ها شكسته شود.

پس درمواقع عصبانيت خود را كنترل كنيد و خشم خود را مديريت كنيد تا اين رفتارها باعث استرس و جدايي تان نشود.

: نكات كليدي درباره ي رابطه هاي عاشقانه

بي وفايي

اعتماد در رابطه عاشقانه نقش مهمي دارد ‌، اگر در رابطه اي اعتماد فرد خدشه دارشود به سختي ترميم خواهد شد ، زيرا فردي كه خيانت ديده است رنج زيادي خواهد كشيد و خشم سراسر وجودش را ميگيرد ،( فردي كه خيانت كرده است) بايد مسئوليت كاري كه كرده را قبول كند و براي جبران آن تلاش فراواني بكند و اگر( فردي كه خيانت ديده )هنوز هم تمايل داشته باشد كه رابطه را ادامه دهد فردي كه خيانت كرده بايد اعتمادي كه از دست رفته را دوباره با تلاش هايش برگرداند.

اگر نتوانند مشكل به وجود آمده را حل كنند اين دروغ ها و خيانت ها بازهم ادامه خواهد داشت به صورتي كه ديگر جايي براي ترميم آن وجود نخواهد داشت.

كسي كه خيانت ديده دچار حس ناامني و حسادت ميشود ، پس سعي كنيد هميشه باهم صادق باشيد و پنهان كاري را رها كنيد تا همه ي مشكلاتتان به خوبي حل شود.

 

داشتن انتظارات مختلف ازيكديگر

سعي كنيد انتظارات بيهوده و غير منطقي از يكديگر نداشته باشيد چون اين انتظارات زندگي را به جاهاي خطرناكي ميكشاند ، اگر طرف مقابلتان شما را در اولويت زندگي اش قرار نداده پس شماهم همين كار را بكنيد تا درآخر ضربه ي احساسي نخوريد.

افرادي كه ديدگاهشان به زندگي باهم فرق دارد نميتوانند زندگي خوبي باهم داشته باشند ، درست است كه در اوايل رابطه علايق مشترك و جذابيت ظاهري براي هر دوطرف بسيار جذاب است ولي چيزي كه بسيار مهم ميباشد اين است كه نگاه هر دو طرف به زندگي دريك مسير باشد و هدفشان از زندگي مشترك باهم يكي باشد و بايد در اول رابطه بفهمند كه انتظاراتشان از يكديگر چه چيزهايي است.

 

عوامل مرتبط با علت شكست عشقي

 

نبودن تطابق

سرعت رشد و تغيير درهر دوطرف بايد مطابق هم باشد ، مثلا ؛ مرد باسرعت زياد پيشرفت و طرقي كند و زن با تنبلي و كندي درهمان جاي قبلي خود باقي بماند ، اين زوج هرگز نميتوانند به جايي برسند.

كساني موفق هستند كه دركنار يكديگر مسيرشان را با سرعت برابر و يكسان طي كنند ، درموارد ديگري نيز بايد باهم مطابقت داشته باشند از لحاظ : جسمي و روحي و عقيدتي.

 

رعايت نكردن احترام در رابطه

در زندگي زناشويي دو عامل وجود دارد كه باعث فروپاشي رابطه ميشود

 1. تحقير 2. سرزنش

اگر در زندگي ؛ زن و شوهر احترام يكديگر را نداشته باشند و به هم توهين كنند و مدام سرزنش كنند ، علاقه شان روز به روز نسبت به هم كمتر خواهد شد.

 

انواعي از سو استفاده كردن

بدين معناست كه در رابطه فرد از طرف مقابل خود سوء استفاده ؛ كلامي ، فيزيكي ، احساسي و جنسي ميكند كه اين سوء استفاده ها روابط را بطور كلي از بين خواهند برد.

 

علت هاي شكست عشقي

 

آشنايي با عادات نا مطلوب و ويران كننده

چندين عادت وجود دارد كه باعث فروپاشي رابطه عاشقانه ميشود مانند ؛ اعتياد داشتن ، قمار ، شرط بندي ها.

 

دور شدن از يك ديگر، خستگي و بي انگيزگي

برخي افراد بخاطر فرزندانشان يا فشارهاي كاري و خستگي ازيكديگر دور بوده اند و كم كم  دچار بي انگيزگي و خستگي ميشوند و به عبارتي ازهم زدگي درآن ها به وجود مي آيد كه اين مسئله باعث جدايي آنها ميشود.

زماني كه هر كدام از فرزندان به دنبال زندگي خودشان بروند و خانه خالي بشود ، زن و شوهر مشكلاتشان پررنگ تر خواهد شد زيرا حرف مشتركي ندارند كه باهم بزنند و فاصله ي بين آنها بيشتر خود رانشان ميدهد.

 

مسائل مالي

اگر امور مالي به درستي مديريت نشود ممكن است در زندگي با مشكلاتي مانند : نداشتن اعتماد ، قلدرنمايي ها ، كنترل كردن هاي بيش از حد و ... مواجه شويد پس براي جلوگيري از اين مشكلات سعي كنيد امور مالي را به درستي مديريت كنيد.

نكته:

اگر فردي را درخانواده خود داريد كه دچار شكست عشقي شده است او را حمايت كنيد و او را تنها نگذاريد ، زيرا اين فرد درد روحي بسيار عميقي را تحمل ميكند و درد بزرگي درناحيه قلب و بدن خود حس خواهد كرد.

منبع: مشاوره آنلاين گپچه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.