زرد شدن و خشک شدن درخت گردو

۲۴ بازديد

کشاورزی و باغداری سختی های فراوانی دارد، یکی از این سختی ها احتمال آسیب به درختان میباشد. شاید با کوچکترین سهل انگاری آسیب های جبران ناپذیری به باغ و کسب و کار شخص وارد شود.

زرد شدن و خشک شدن درخت گردو

زرد شدن درختان گردو و خزان آنها می تواند یکی از نشانه های آسیب بسیار جدی در درختان باشد که در زنده ماندن و محصول دهی می تواند تاثیر فوق العاده ای را داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم برخی از دلایل را بررسی کرده و مشکلات و بیماری و کمبودهایی که موجب زرد شدن برگ و درختان می شود را به شما بازگو کنیم. جهت مطالعه بیشتر میتواند از این سایت استفاده کنید.

استفاده از کود ناکافی در درختان گردو

استفاده از کود در تغذیه درخت بسیار موثر می باشد و در نهایت می تواند به بازدهی و کیفیت بسیار کمک کند.بایستی کودی که استفاده می کنید بقدر لازم و اندازه کافی و یکدست برای همه قسمت های باغ استفاده بشود.

کمبود کود در گیاهان و درختان در نهایت می تواند منجر به زرد شدن و خشک شدن درختان شود.

 

بروز بیماری و آفات در درخت گردو

بیمار ها یکی از مهم ترین دلایل تغییر رنگ در گیاهان و درختان می باشند و می توانند در نهایت منجر به از بین رفتن گیاه شود.خشکیدگی و زرد شدن می تواند از بیماری ها باشد.برخی از بیماری ها به ریشه ها و تنه ها حمله کرده و در نهایت منجر به از بین رفتن آنها می شود.

 

کمبود آب و میزان آبیاری

کمبود آب می تواند خشکیدگی ریشه ها و در نهایت شاخه ها را بدنبال داشته باشد از طرفی زیاده روی در آبیاری و روش نامناسب آب دادن به نهال گردو مثل روش غرقابی می تواند منجر به از بین رفتن ریشه شود.

 

سرمازدگی درخت گردو

سرمازدگی در یک درخت گردو موجب می شود تا آسیب شدیدی به درخت و برگ ها وارد شود.به همین دلیل بهتر است همیشه نهال گردو مقاوم به سرما را برای کاشت انتخاب کرده و بکارید.

 

نکات مهم در جلوگیری از زرد شدن درخت گردو و برگ ها

سعی کنید حتما از روش آبیاری و سمپاشی بدرستی استفاده کنید.استفاده از کودهای مناسب بقدر کافی می تواند به شما در باردهی بیشتر کمک کند.کودها باید دارای پتاسیم – نیتروژن – آهن – روی – فسفر – منگنز و بر باشد تا بتواند در نهایت در میزان این باردهی تاثیر فوق العاده ای بگذارد.

استفاده بیش از حد از کودها نیز در نهایت می تواند منجر به از بین رفتن گیاه شود و بهتر است بقدر لازم و کافی مورد استفاده قرار بگیرد.

تغذیه نامناسب می تواند در کاهش باردهی تاثیر بگذارد و در نهایت موجب زرد شدن برگ ها شود اما باید حتما به میزان این کود توجه لازم را داشته باشید.

درختان گردو می توانند یکی از پرسودترین و بهترین درختان باشند که گردوهای درشت و خوش طعمی را به بازار عرضه می کنند اما اگر به یکسری از فاکتورها توجهات لازم را نداشته باشید در نهایت می تواند کاهش باردهی را به شدت مشاهده کنید.

نتیجه گیری

زرد شدن برگ درخت گردو و یا خشک شدن شاخه ها می تواند دلایل مختلفی را به همراه داشته باشد.که از آبیاری تا کوددهی و سمپاشی و بیماری اشاره هایی را داشتیم.

خرید نهال گردو مناسب که عاری از هرگونه بیماری باشد نیز بسیار مهم است می توانید نهالی را خریداری نمایید که دارای کارت بهداشت و سلامت بوده و خرید خود را با خیالی آسوده به ثبت برسانید.

جهت خرید نهال اینجا کلیک کنید تا با کارشناسان نهالستان اکین نهال در ارتباط باشید.

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.