آيا عسل براي بدنسازي خوب است يا بد؟

۲۸ بازديد

آیا عسل برای بدنسازی خوب است یا بد؟

 

 

در گذشته عسل فقط به عنوان یک شیرین کننده برای پخت در نظر گرفته می شد، اما در حال حاضر عسل مورد توجه ورزشکارانی قرار گرفته است که ادعا می کنند انرژی تقریباً فوری را افزایش می دهد.

 

آیا عسل می تواند اسلحه مخفی بدنسازان باشد، یا فقط یک عنصر دیگر است که بیش از حد به آن پرداخته شده است؟

 

عسل برای بدنسازی خوب است یا مضر؟ عسل برای بدنسازی مفید است زیرا کربوهیدرات های سریع هضم را فراهم می کند که می تواند به جلسات تمرینی کمک کند. با این حال، زمانی که می‌خواهیم وزن کم کنیم، باید مراقب کالری‌ها باشیم. همچنین عسل به عنوان یک شیرین کننده بر شکر ترجیح داده می شود زیرا حاوی ریزمغذی هایی مانند آهن، منیزیم و روی است.

 

کالری موجود در عسل

 

عسل تعداد کالری بیشتری دارد اما ممکن است به این شکل دیده نشود زیرا اندازه وعده نسبتاً کوچک است. اگر از عسل در مقادیر  یا وعده های بیشتر استفاده می کنیم، باید مراقب کالری آن باشیم.

 

اندازه مصرف عسل یک قاشق غذاخوری یا حدود 21 گرم است و در هر وعده 64 کالری دارد.اگر ما فردی هستیم که برای حجم‌دهی یا نگهداری عضلات ورزش می‌کنیم، احتمالاً می‌توانیم در اندازه‌های سرو و دفعات استفاده سخاوتمندتر باشیم.

 

با این حال، اگر ما فردی هستیم که سعی می‌کنیم از کالری کمتری در رژیم مان استفاده کنیم، ممکن است بخواهیم کمی بیشتر حواسمان به کالری‌هایی باشد که عسل دارد و از مقادیر کمتر استفاده کنیم.

کالری هایی که عسل فراهم می کند به راحتی قابل مصرف است زیرا عسل یک غذای کم حجم است و جایی در معده ما نمی گیرد.

در حالی که این می تواند در شرایطی که ما کالری زیادی برای مصرف داریم که نمی خواهیم سیر شویم خوب باشد، برای موقعیت هایی که می خواهیم سیر شویم تا گرسنگی را از بین ببریم خوب نیست.

 

درشت مغذی ها در عسل

 

عسل با مشخصات درشت مغذی خود بسیار تک بعدی است، زیرا یک قند طبیعی است و بنابراین به جز کربوهیدرات، درشت مغذی دیگری ندارد.

 

یک وعده عسل (یک قاشق غذاخوری یا 21 گرم) 17 گرم کربوهیدرات دارد و پروتئین یا چربی ندارد.

 

محتوای کربوهیدرات عسل آن را برای بدنسازی مفید می‌کند، زیرا می‌تواند انرژی سریعی را که قبل از تمرین به آن نیاز داریم، به ما بدهد و کربوهیدرات‌ها را برای پر کردن ذخایر انرژی بعد از تمرین در اختیار ما قرار دهد.

 

علاوه بر این، بسته به اهداف فعلی ما، محتوای کربوهیدرات بالاتر عسل می تواند به ما کمک کند تا بدون سیر شدن بیش از حد به اهداف کربوهیدرات خود برسیم.

 

همانطور که گفته شد، از آنجایی که عسل بسیار تک بعدی است، باید اطمینان حاصل کنیم که غذاهای دیگری را مصرف می کنیم که پروتئین و چربی بالایی دارند، زیرا هر دوی این درشت مغذی ها برای بدنسازی نیز مهم هستند.

 

محتوای ریز مغذی عسل

 

مقدار زیادی ریزمغذی در عسل وجود دارد زیرا یک قند طبیعی است و نه یک قند بسیار فرآوری شده، بنابراین قندهای طبیعی باید بر قندهای افزوده اولویت داشته باشند.

 

عسل ریزمغذی های خوبی مانند اسید اسکوربیک، اسید پانتوتنیک، نیاسین و ریبوفلاوین را فراهم می کند. همراه با مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم و روی.

 

هنگامی که قندها تحت پردازش بیشتری قرار می گیرند، بسیاری از ریز مغذی ها را در این فرآیند از دست می دهند. بنابراین اگرچه قندها همه یکسان در بدن پردازش می‌شوند، اما ارزش مصرف بیشتر قندهای طبیعی، ریزمغذی‌هایی است که از آنها دریافت می‌کنیم.

 

ریزمغذی ها برای سلامتی ما مهم هستند، بنابراین باید در اولویت قرار گیرند. همانطور که گفته شد، ما احتمالاً عسل را صرفاً برای محتوای ریز مغذی مصرف نمی کنیم، اما این یک امتیاز است.اگر دنبال ریز مغذی‌ها هستیم، بهتر است مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهیم.

 

3 مزیت خوردن عسل برای بدنسازی

 

فواید خوردن عسل برای بدنسازی عبارتند از:

 

  • عسل به ما انرژی می دهد
  • عسل ریزمغذی های بیشتری نسبت به سایر شیرین کننده ها دارد
  • عسل می تواند به ما در رسیدن به اهداف کربوهیدراتی خود کمک کند

 

1. عسل به ما انرژی می دهد

عسل سرشار از کربوهیدرات است و بنابراین منبع اصلی سوخت بدن ما را تامین می کند. کربوهیدرات‌های موجود در عسل قندهای ساده‌ای هستند که به سرعت هضم می‌شوند و انرژی سریعی به ما می‌دهند.

 

عسل می تواند نهایت انرژی را به ما بدهد زیرا یک قند ساده است که آنقدر سریع هضم می شود که ما می توانیم اثرات آن را خیلی سریعتر از زمانی که بخواهیم سایر اشکال کربوهیدراتی که بدن برای تجزیه آنها زمان بیشتری می برد مصرف کنیم، احساس کنیم.

 

افزایش انرژی که عسل ایجاد می کند دلیل استفاده از عسل به عنوان یک گزینه قبل از تمرین و همچنین به عنوان یک کربوهیدرات درون تمرینی توسط همه انواع ورزشکاران است.

 

2. عسل ریزمغذی های بیشتری نسبت به سایر شیرین کننده ها دارد

عسل بهتر از بسیاری دیگر از شیرین کننده های موجود در بازار است زیرا فرآوری بالایی ندارد و بنابراین ریزمغذی های بیشتری برای عرضه دارد. به طور قطع خرید عسل خام سوغات نهاوند بهترین انتخاب برای فردی که به دنبال عسل بکر می گردد خواهد بود.

 

عسل یکی از بهترین شیرین‌کننده‌هایی است که می‌توانیم در شیرینی‌پزی استفاده کنیم تا طعم شیرینی را که می‌خواهیم ایجاد کنیم، زیرا نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، بلکه ریزمغذی‌های بیشتری نسبت به سایر شیرین‌کننده‌ها دارد.

 

اگرچه ما معمولاً برای افزایش محتوای ریزمغذی‌های خود پخت نمی‌کنیم، اما هر گونه فواید سلامتی که می‌توانیم از خوراکی‌های خوشمزه خود به دست آوریم، یک امتیاز است!

 

3. عسل می تواند به ما در رسیدن به اهداف کربوهیدراتی خود کمک کند

عسل به قدری کربوهیدرات بالایی دارد که حتی یک قاشق غذاخوری مقدار قابل توجهی کربوهیدرات به ما می‌دهد، که می‌تواند به ما کمک کند تا راحت‌تر به اهداف کربوهیدرات خود برسیم بدون اینکه بیش از حد سیر شویم.

 

عسل بهترین دوست حجم دهنده است زیرا می تواند فرآیند حجیم سازی را با تامین مقدار زیادی کربوهیدرات در هر قاشق غذاخوری آسان تر کند.

 

زمانی که مقدار کربوهیدرات مورد نظر ما بالا باشد، خوردن به اندازه کافی برای رسیدن به این اهداف بدون احساس سیری ناراحت کننده ممکن است دشوار باشد، اما داشتن عسل می تواند به ما کمک کند تا بدون احساس ناراحتی که از حجم غذاهای دیگر برای دریافت کربوهیدرات برابر با عسل بر ما غالب می شود، به میزان کافی کربوهیدرات دریافت کنیم.

 

https://social.msdn.microsoft.com/profile/bobbymiller4/

https://soghatnahavand.wordpress.com/

https://old.reddit.com/r/business/comments/t06hig/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF_%D8%B9%D8%B3%D9%84_%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C/

https://myspace.com/bobbymiller41

https://unsplash.com/@bobbymiller4

https://www.liveinternet.ru/stat/soghatnahavand.ir/

https://dzone.com/users/4693231/bobbymiller4.html

https://www.pinterest.com/bobbymiller4/_saved/

https://www.behance.net/bobbymiller4

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.