چه ظروفي را در ماشين ظرفشويي نبايد شست؟

۲۲ بازديد

چه ظروفی را در ماشین ظرفشویی نباید شست؟

برای استفاده کارآمد و موثر از ماشین ظرفشویی به عنوان سایر وسایل آشپزخانه، لازم است تعدادی از نقاط را بدانید. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید بدانید این است که ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف مناسب نیست. در واقع روش شستشو و دمای بالای ماشین ظرفشویی می تواند برخی ظروف را خراش دهد و به آن آسیب وارد کند. اگر مالک یا برنامه ای برای خرید ماشین ظرفشویی دارید، باید فهرستی از ظروف بسازد که نباید در دستگاه قرار گیرد. در واقع وقتی این لیست را تهیه می کنید و به آن توجه می کنید، دیگر به غذاهای با ارزش و مهم در ماشین ظرفشویی تان آسیب نمی رسد. اگر می خواهید بدانید کدام ظروف نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرند، از آچار استفاده کنید.

قرار دادن هر نوع ظرف چوبی در ماشین ظرفشویی ممنوع است!

 

هنگام قرار گرفتن در معرض آب، استفاده از آن ها ترک می خورد، بنابراین کمی روغن در آن ها وجود دارد. قرار دادن ظروف و کاسه های چوبی در ماشین ظرفشویی در نهایت می تواند باعث ناپدید شدن روغن شود که نتیجه آن ترک خوردن و تورم است. بهترین راه برای تمیز کردن ظروف چوبی شستن آن ها با دست با شوینده خنثی است. در صورت لزوم ضدفونی کردن لوازم آشپزخانه، مدت زیادی آن ها را در آب خیس نکنید، بلکه با کمی جوش شیرین و سرکه آن ها را خیس کنید.

قرار دادن ظروف چوبی در ماشین ظرفشویی ممکن است ترک بخورد و متورم شود.

بطری های دهان باریک

 

ظرفی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرد بطری های باریک دهان هستند. زیرا دهان باریک آن ها مانع از پاشیدن کامل آن ها به داخل بطری و تمیز شدن آن ها می شود. برای تمیز کردن کوزه ها مقداری آب و شوینده روی آن ها قرار دهید و خوب تکان دهید و تمام قسمت ها را با قلم مو شیشه ای پایه بلند بشویید.

گلدان چدن و تابه

 

یک مزیت مهم استفاده از ابزار چدن پوشش بدون چوب آنهاست. سطح بدون چوب آن گلدان های چدن و تابه هایی را در فهرست ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرد، می ساخت. چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی ها و شوینده های قوی در نهایت پوشش غیر چوب و روغنی را از تابه های چدن خارج خواهد کرد.

ظروف چینی و شیشه ای دست نقاشی شده

 

برخی از صفحات شیشه ای یا چینی دست ساز هستند. این غذاهای ارزشمند و زیبا گرما و شوینده های قوی را برای ماشین ظرفشویی تحمل نمی کنند. اگر می خواهید این ظروف همیشه زیبا و مجلل به نظر برسن، آنها را با دست و یک شوینده خنثی بشویید و با حوله خشک کنید.

تفلون، آلومینیوم و تابه های مسی و تابه

 

ممکن است فکر کنید که تفلون، آلومینیوم و تابه های مسی و تابه ها به دلیل مواد بادوام آن می توانند در ماشین ظرفشویی شسته شوند. متاسفانه این طور نیست و با قرار دادن این ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند به آنها آسیب بزند. به عنوان مثال شوینده های قوی به سرعت پوشش بدون چوب را از گلدان های تفلون خارج می کنند و باعث تبدیل شدن به آنتن های مسی می شوند

لیست محصولات سایت بکولند

 

 

ماشین ظرفشویی بکو مدل 26422 x - قیمت ظرفشویی بکو ?? نفره - بکولند

ماشین ظرفشویی بکو مدل DFN28422S - قیمت ظرفشویی بکو 28422s - بکو لند

ماشین ظرفشویی بکو مدل DFN38531X - قیمت ظرفشویی بکو - بکولند

ماشین لباسشویی 8 کیلویی بکو مدل DHP8744 W - قیمت لباسشویی بکو - بکولند

ماشین لباسشویی 9 کیلویی بکو مدل 9734 XS - لباسشویی- بکو لند

ماشین لباسشویی بکو 8 کیلو دودی WTV8734XCM - قیمت لباشسویی بکو - بکولند

ماشین لباسشویی بکو 9 کیلو WTV9745XOMA - وب سایت رسمی بکو

منبع :

 

https://www.blogtalkradio.com/dionsweet4

https://www.viki.com/users/dionsweet4_562/about

https://infogram.com/untitled-chart-1hd12yxl5zvgx6k?live

https://qiita.com/DionSweet4

https://slides.com/dionsweet4

https://letterboxd.com/DionSweet4/

http://www.authorstream.com/DionSweet4/

https://www.atlasobscura.com/users/dionsweet4

 

 

https://bekoland.ir/product/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%da%a9%d9%88-8-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88-1400-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d9%84%d9%88%d8%b1-wtv8736xs/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.