ماکان آريا پارسا

۲۷ بازديد

ماکان آریا پارسا

اریک ریس، نویسنده و کارآفرین معروف می گوید: «من از موفقیت ها و شکست های خودم و دیگران درس گرفته ام.

به دلیل همین مشکل دکتر ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان مطرح ایرانی با راه اندازی چندین شرکت و راه اندازی کسب و کارهای مختلف در حال ایجاد صدها شغل دائمی و پایدار است، وی برخی از اشتباهات رایج کارآفرینان در حوزه کسب و کار را آموزش می دهد.

اجازه دهید از زبان خودمان دکتر ماکان آریا پارسا، تاجر نمونه ایرانی را مرور کنیم که پس از ناکامی ها و موفقیت های فراوان، سال ها تجربه کسب کرده است. در پایان این مقاله کوتاه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

اولین خطا | شما در هر بازاری موفق خواهید شد!

 

هرگز نباید از بهانه هایی مانند موفقیت محصول خود در بازار اول، انجام تحقیقات بازاریابی، صحبت با مردم، شناخت مخاطبان و حتی نظرسنجی برای دریافت بازخورد آنها دست بکشید.

 

تجربه به من نشان داده که دنیای بازاریابی پر از محصولات موفقی است که در بازارهای مشابه شکست خورده اند!

 

این نوشیدنی اغلب در ایالات متحده فروش خوبی دارد، اما به دلایل مختلف در کشورهای اروپایی مانند فرانسه یا بریتانیا به فروش نمی رسد.

خطای دوم | یک کسب و کار را با چندین شریک راه اندازی کنید

 

در ابتدا، زمانی که می خواستم کسب و کار خود را راه اندازی کنم، برای شروع بسیار هیجان زده بودم و این باعث شد که بخواهم با افراد زیادی شریک شوم. اما بعداً متوجه شدم که این یکی از بزرگترین اشتباهات من بود.

 

به نظر من، کارآفرینان به جای شروع بزرگ و بحث برانگیز، باید به آرامی شروع کنند و در صورت نیاز به شریک، از تعداد کم شروع کنند. علاوه بر این، بهتر است هر یک از شرکا مهارت های متفاوت و ارزشمندی داشته باشند که به نفع کسب و کار باشد.

 

اریک ریس، نویسنده و کارآفرین معروف می گوید:

من از موفقیت‌ها و شکست‌های خودم و دیگران آموخته‌ام که موفقیت در کسب‌وکار نتیجه یک ژن خوب یا فقط قرار گرفتن در موقعیت مناسب نیست، در واقع موفقیت را می‌توان با شناخت و اجتناب از اشتباهات دیگران مهندسی کرد! این بدان معناست که موفقیت آموزش پذیر است و قابل یادگیری است!

 

 

بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر در یک بازار موفق باشند به این معنی است که همان محصول در بازارهای بعدی بسیار موفق خواهد بود. اما در واقع این یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان است.

 

 

خطای سوم | منتظر شروع!

 

من فکر می کنم انتظار طولانی برای شروع یک تجارت اشتباه بزرگی است که مرتکب شدم. به نظر من برای شروع نباید تعلل کرد، بلکه باید در کار غوطه ور شد و به مرور پیشرفت کرد.

 

 

خطای چهارم | ارزش محصول را کاهش دهید

 

به نظر من استارتاپ بودن شرکت شما بهانه خوبی برای ورود به بازار محصولات بی کیفیت و کم ارزش نیست. شما باید یک محصول عالی بسازید و مطمئن شوید که مخاطب ارزش آن را درک کرده است.

 

البته در این راه نباید جذب کمال گرایی شوید و بخواهید محصول هر چیزی را به بازار عرضه کنید.

اکنون به کار خود نگاهی بیندازید و ببینید بیشترین هزینه را در کجا انجام داده اید. همچنین ببینید پس انداز شما به کجا منجر به عقب افتادگی شده است.

خطای ششم | همکاری با شرکت های غیرمنطبق

اکثر شرکت ها پس از اندکی رشد، برای رشد و موفقیت نیاز به همکاری با شرکت ها و افراد دیگر دارند. مثلا همکاری با یک شرکت طراحی سایت، سئو، حمل و نقل و ....

در این میان، کار با شرکت های غیر الزام آور تأثیر مخربی بر تجارت دارد. نکته مهم این است که یک قرارداد حقوقی صرف نمی تواند شرکت مقابل شما را وادار به انجام تمام تعهدات خود کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم قبل از شروع، درباره گروه تحقیق کنید، نمونه کارهای خود را مرور کنید و حتی از مشتریان قبلی آنها نظرسنجی کنید.

 

خطای پنجم | خرج کردن خیلی زیاد یا خیلی کم

 

دو طرز فکر مهم در میان کارآفرینان موفق وجود دارد:

 

وسواس خرج کردن پول،

 

از سرمایه گذاری روی افراد مناسب و شرایط مناسب نترسید.

 

نکته اصلی این است که این دو موقعیت در صورت افراط می تواند منجر به شکست کسب و کار شما شود! کارآفرین موفق می داند که در تجارت نباید بدون حساب خرج کرد و نباید از خرج کردن در مواقع ضروری بترسد.

 

خطای هفتم | جهل بازاریابی

 

اشتباه دیگری که کارآفرینان مرتکب می شوند این است که فکر می کنند یک محصول خوب خودش را می فروشد!

اگر قرار باشد محصول خوبش را بفروشد، قطعا شرکت های بزرگی مثل تویوتا، bmw و دیگر شرکت ها را برای فروش محصولات ارزشمندشان بازاریابی نمی کند!

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.