خواص عسل براي مو؛ آيا از تاثير اعجاب انگيز عسل در تقويت مو خبر داريد؟

۱۸ بازديد

خواص عسل برای مو؛ آیا از تاثیر اعجاب انگیز عسل در تقویت مو خبر دارید؟

 

 

بسیاری از ما با عسل، محصول شیرین و شربتی گرده افشانی زنبور عسل آشنا هستیم. یک ماده رایج در دستور العمل های شیرین و شور، همچنین از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی استفاده می شود.

 

عسل چهل گیاه به دلیل فواید بسیار فراوانی که دارد، یک ماده طبیعی محبوب برای مو است. در اینجا ما به 10 دلیل برای استفاده از عسل روی موهای خود، از جمله برای رشد مو، جلوگیری از شکستن مو و موارد دیگر، نگاه خواهیم کرد.

 

1.عسل برای رشد مو

 

عسل به دلیل توانایی آن در تقویت رشد سلولی به عنوان یک درمان برای بهبود زخم استفاده می شود.

 

یک بررسی در سال 2013 نشان می دهد که عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را تقویت کند. پوست سر مملو از سلول های اپیتلیال است که فولیکول ها و مجاری بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند.

 

2.عسل برای حالت دهنده مو

 

درمان های حالت دهنده برای بازگرداندن رطوبت به موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از درمان های حالت دهنده مو همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید هستند.

 

همانطور که مشخص است، عسل چهل گیاه اصل دارای خواص مرطوب کنندگی است که به حفظ حالت و سلامت موهای شما کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است.

 

3.عسل برای درخشندگی مو

 

عسل چند گیاه هم خاصیت نرم کنندگی و هم خاصیت مرطوب کنندگی دارد که آن را به یک مرطوب کننده عالی برای مو تبدیل می کند. نرم کننده ها فولیکول های مو را صاف می کنند و به موهای کدر درخشندگی می بخشند. مرطوب کننده ها با مولکول های آب پیوند می خورند و به رشته های خشک رطوبت می افزایند.

 

با مرطوب کردن و درخشندگی، عسل می تواند به بازیابی درخشندگی طبیعی موهای شما کمک کند.

 

4.عسل برای روشن شدن مو

 

عسل چهل گیاه کوهستان حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را تجزیه می کند و پراکسید هیدروژن را پشت سر می گذارد.

 

پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین، رنگدانه مسئول رنگ دادن به موهای شما است.

 

ماندن عسل روی موهایتان برای مدت طولانی می تواند جایگزینی طبیعی برای درمان های شیمیایی خشن سفید کننده باشد.

 

5.عسل برای شکستگی مو

 

کراتین یک پروتئین ضروری است که به ساختار و استحکام موهای شما می افزاید. درمان‌های پروتئینی بخش محبوبی از روتین‌های مدرن مو هستند و می‌توانند به بازیابی تارهای ضعیف و شکننده کمک کنند.

 

عسل حاوی تقریباً 0.5 درصد پروتئین منبع مورد اعتماد است. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما می تواند در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل مفید باشد.

صد البته که میزان تاثیر عسل طبیعی هر اندازه که باشد، لااقل به مو و پوست و تمامی سلول ها و اندام های شما مانند مواد شیمیایی آسیب نخواهد زد.

 

6.عسل برای ریزش مو

 

موها روزانه به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی می ریزند. با این حال، برخی افراد متوجه می شوند که موهایشان بیش از حد معمول می ریزد.

 

اگر بیشتر از آنچه که احساس می‌کنید موهایتان می‌ریزد، با پزشک خود تماس بگیرید تا علت آن را بیابید. گاهی اوقات می تواند به سادگی موهای آسیب دیده باشد.

 

اگر موهای شما آسیب دیده است و به مقداری TLC نیاز دارد، تمام فواید عسل را در نظر بگیرید.

بدون تردید با خرید عسل چهل گیاه و ماسک کردن روزانه آن حداقل به مدت یک ساعت شاهد تاثیر باورنکردنی آن بر ریزش مو خواهید بود.

 

7.عسل برای رفع موهای زائد

 

در حالی که عسل به اندازه موم زنبور عسل برای از بین بردن موهای زائد بدن موثر نیست، اما برای موهای نازک یا پوست حساس یک گزینه عالی است.

 

برای استفاده از عسل برای رفع موهای زائد، این دستور العمل را امتحان کنید:

 

  • 1 قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید.
  • این مخلوط را روی نواحی کوچکتر مانند بالای لب بمالید.
  • بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.
  • آن را با یک دستمال مرطوب و گرم پاک کنید.
  • ناحیه مورد نظر را با آب سرد خشک کنید تا هرگونه تحریکی کاهش یابد.

 

 

8.عسل برای موهای طبیعی

 

بخش بزرگی از مراقبت از موی طبیعی این است که مطمئن شوید مو و پوست سر شما تمیز و مرطوب است. قبل از هر چیزی  سم زدایی مو های خود را در نظر بگیرید.

 

در حین سم زدایی، استفاده از عسل چهل گیاه طبیعی می تواند به تقویت آمینو اسیدهای مفید، ویتامین ها و مواد معدنی موهای شما کمک کند. حتی می توانید بعد از سم زدایی از عسل استفاده کنید تا  موهای خود را مرطوب نگه دارید و به رشد  آن ها کمک کنید..

 

9.عسل برای داشتن پوست سر سالم

 

حفظ سلامت پوست سر جزء ضروری داشتن موهای سالم است. تجمع خاک، روغن یا حتی محصولات  شیمیایی مو می تواند این کار را دشوار کند.

 

می‌توانید از عسل چهل گیاه کوهستان در درمان‌های پوست سر برای تمیز کردن پوست سر و تسکین شرایطی مانند شوره سر و درماتیت استفاده کنید. همچنین فواید مرطوب کنندگی هم برای مو و هم برای پوست سر دارد.

 

عسل برای شرایطی که مو را تحت تأثیر قرار می دهد

 

برخی از بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و اگزما می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند. منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. آنتی اکسیدان ها یک ترکیب مهم در درمان این شرایط هستند.

 

علاوه بر این، مواد ضد التهابی موجو در عسل ممکن است به کاهش شدت شیوع چنین بیماری‌های پوستی کمک کند.

 

نتیجه گیری

 

عسل یک محصول طبیعی عالی برای مو است که می تواند به تنهایی استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو همراه با ده ها گیاه جادویی استفاده شود.

 

می تواند رشد سلولی را تقویت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند. حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست در صورت استفاده با سایر درمان‌ها کمک کند.

 

برای داشتن موهایی سالم تر و شادتر،  دغدغه قیمت عسل چهل گیاه را نداشته باشید و عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به برنامه روزانه موهای خود اضافه کنید.

https://www.ted.com/profiles/34474336/about

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/show_user.php?userid=9064431

https://audiomack.com/soghatnah8871

http://answers.codelair.com/user/soghatnah8871

https://disqus.com/by/soghatnah8871/about /

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio_Discuss%C3%A3o:Soghatnah8871

https://www.openstreetmap.org/user/soghatnah8871

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/soghatnah8871

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.