ارتباط محتوايي (content relevancy) چيست؟

۱۲ بازديد

ارتباط محتوایی (content relevancy) چیست؟

ارتباط محتوا برای نشان دادن ارتباط یک صفحه وب با یک عبارت یا موضوع جستجو استفاده می شود.

 

مرتبط بودن موضوع برای بهینه سازی موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. اساساً، هرچه متن یا محتوای یک صفحه با پرس و جوی جستجو مطابقت بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه رتبه خوبی داشته باشد بیشتر است.

 بنابراین، ارتباط محتوا را می‌توان در میان عوامل رتبه‌بندی که گوگل برای ارزیابی یک وب‌سایت در فهرست خود استفاده می‌کند، به حساب آورد.

 

تعریف اصطلاح ارتباط محتوا

 

این اصطلاح اهمیت اطلاعات موجود در یک وب سایت را در رابطه با یک جستجوی جستجو توصیف می کند. معیارهای ارتباط هم عناصر محتوا مانند متن قابل مشاهده و هم تصاویر یا ویدیوها هستند. علاوه بر این، عناصر متا مانند عنوان، توضیحات متا و تگ alt نیز برای ایجاد ارتباط استفاده می شوند.

 

ارتباط محتوا با ارتباط موضوع متفاوت است زیرا به معنی اشاره دارد و نه در درجه اول به پیوند بین وب سایت ها.

 

 

ارتباط محتوا برای موتورهای جستجو به چه معناست؟

 

با هر پرس و جوی جستجو، موتورهای جستجو بررسی می کنند که کدام وب سایت از فهرست می تواند به بهترین وجه نیازهای کاربر را برآورده کند. الگوریتم‌ها تعیین می‌کنند که وب‌سایت‌های موجود در فهرست چقدر با جستجوی وب کاربر مطابقت دارند.

در عین حال، ویژگی های هر وب سایت مانند سرعت بارگذاری، تنظیمات فنی، نوع و محدوده پیوند و ارتباط محتوا نقش دارند. رتبه بندی نتایج جستجو در نهایت از روی این فرآیندهای مبتنی بر الگوریتم تعیین می شود.

 

در یک مفهوم کلی، ارتباط نشان دهنده اهمیتی است که چیزی با آن رتبه بندی می شود. در بخش فناوری اطلاعات، اصطلاح مربوط به اهمیت یک سند دیجیتال در رابطه با یک درخواست جستجو را توصیف می کند. اینها می توانند موتورهای جستجوی ساده برای وب سایت ها و همچنین جستجوهای پیچیده مانند جستجوی وب مهدی نجاری باشند.

 

متون مناسب برای موتورهای جستجو مانند گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. از این گذشته، نتایج جستجو باید تا حد امکان با پرس و جوهای مختلف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.

هدف یک تجربه کاربری رضایت بخش است. این هدف لزوماً نوع دوستانه نیست، زیرا ارائه دهندگان موتورهای جستجو نیز شرکت های تجاری هستند که می خواهند با تبلیغات پولی در صفحات نتایج جستجو نیز کسب درآمد کنند. هرچه ارتباط بین جستجو و نتیجه دقیق تر باشد، اعتماد کاربران به این نتایج بیشتر می شود.

 

معیارهای ممکن برای تعیین ارتباط محتوا

 

میزان مناسب بودن محتوای یک وب سایت برای جستجو را می توان بر اساس جنبه های مختلف تعیین کرد:

 

  • زبان محتوا: همان نسخه زبان پرس و جو و محتوای وب سایت مبنای ارتباط است. برای تخصیص واضح محتوا به یک زبان یا منطقه، استفاده از ویژگی hreflang ایده خوبی است.
  • پیکره متن: در این زمینه مهم است که معنای متون چقدر با جستجو مطابقت دارد.
  • عنوان صفحه: موضوع اصلی وب سایت و بنابراین یک معیار مهم مرتبط بودن را می توان با عنوان صفحه ایجاد کرد.
  • تصاویر و گرافیک: تصاویر از اطلاعات متنی پشتیبانی می کنند و می توانند مرجع را تقویت کنند.
  • مرجع محلی: در این مورد مهم است که مثلاً از اصطلاحاتی استفاده شود که متناسب با یک منطقه خاص باشد.

 

Searchmetrics چگونه ارتباط محتوا را محاسبه می کند؟

 

Searchmetrics همچنین content relevancy را محاسبه می کند - هم برای امتیاز محتوا در SCE و هم برای تجزیه و تحلیل عوامل رتبه بندی.

 

روش های اندازه گیری این پیمایش از جمله بر استفاده از پیکره های زبانی و درک روابط معنایی بین کلمات از طریق فاصله در قالب بردار استوار است. به عنوان مثال، عبارت جستجو و محتوا را می توان به طور جداگانه برای ارزیابی معنایی یک متن ارزیابی کرد.

 

از این طریق می توان برای متون کامل امتیازی تعیین کرد که ارتباط متن را در رابطه با عبارت جستجو / موضوع مورد استفاده تعیین می کند. هرچه این امتیاز مرتبط بیشتر باشد، محتوای صفحه/های فرود تحلیل شده برای عبارت جستجوی مربوطه مرتبط تر است.

 

اهمیت ارتباط محتوا برای بهینه سازی موتورهای جستجو

 

ارتباط محتوا نقش تعیین کننده ای دارد، به ویژه در بهینه سازی روی صفحه به عنوان بخشی از بهینه سازی موتور جستجو. افزایش اهمیت محتوا برای کلمات کلیدی انتخاب شده یکی از وظایف اصلی در این قسمت از سئو است.

موقعیت یک کلمه کلیدی را می توان به سادگی با تطبیق محتوا در یک صفحه اینترنتی، به عنوان مثال در یک دسته یا در یک مقاله، بهبود بخشید. در این زمینه، اصطلاح محتوای "کل نگر" بارها و بارها استفاده می شود. این محتوا به طور کلی یک موضوع را پوشش می‌دهد و با ارائه راه‌حل‌هایی برای نیازهای مرتبط با جست‌وجو، ارزش افزوده قابل توجهی را به کاربران ارائه می‌دهد.

 

ارتباط محتوا به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی مهم است، اما در نهایت یکی از صدها عاملی است که الگوریتم‌های گوگل از آن استفاده می‌کنند. تنها تعامل همه عوامل زمینه را برای موقعیت های خوب در نتایج جستجو ایجاد می کند.

 

یک مثال کوتاه برای نشان دادن: محتوای یک وب سایت می تواند بسیار مرتبط با موضوع باشد. اگر صفحه زمان زیادی برای بارگیری طول بکشد و برای موبایل بهینه نشده باشد، احتمالاً رتبه خوبی در SERPهای تلفن همراه نخواهد داشت.

 

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post494200782 /

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/8b0a8254-1d6b-8be9-0c93-78461900b2b0/051a9edd0205efafc1c67ab79600c652

https://app.box.com/s/6cxg6x829t68brp1pw8rqj9m2n2xn7qh

https://telegra.ph/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88-08-07

https://diigo.com/0plco5

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/c61f1a78e76

https://www.pearltrees.com/daxid609/faheem-khatri4/id54939631/item456227596

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.