واكنش طالبان به مراسم تحليف اشرف غني و عبدالله

۱۰۳ بازديد

واكنش طالبان به مراسم تحليف اشرف غني و عبدالله - تابناك

  • واكنش طالبان به مراسم تحليف اشرف غني و عبدالله - تابناك

    به گزارش تابناك به نقل از ميزان، آمريكا تلاش مي‌كند دولت افغانستان را به گفت‌وگو با طالبان مجاب كند كه براساس توافق قطر قرار است فردا (20 اسفند) برگزار شود. اين در حالي است كه دو نامزد پيشتاز انتخابات رياست جمهوري افغانستان هر دو مي‌خواهند امروز مراسم تحليف برگزار كنند.

    «ذبيح‌الله مجاهد» سخنگوي طالبان در اين باره گفت: ما فكر نمي‌كنيم كه آن‌ها بتوانند براي گفت‌وگوهاي بين‌الافغاني در 10 مارس آماده شوند، چون اختلاف نظرها بين سياسيون حتي منجر به برگزاري دو مراسم تحليف شده است.

    مجاهد به «رويترز» اظهار داشت: بجاي مراسم تحليف ما از آن‌ها مي‌خواهيم بر روي گفت‌وگوهاي بين‌الافغاني تمركز كنند، ما از آن‌ها مي‌خواهيم تا اختلافات داخلي را رها كرده و با توقف مراسم تحليف براي صلح كار كنند.

    وي افزود كه هيچ اقدام عملي در رابطه با آزادي زندانيان طالبان صورت نگرفته است اما مقامات زندان‌هاي دولت افغانستان و طالبان در روز شنبه و يكشنبه با يكديگر ديدار كردند.

    سخنگوي رياست جمهوري درباره اين ديدار، كه نخستين تماس رسمي دولت افغانستان و طالبان پس قطر است، اظهارنظري نكرد.


    مجاهد ادامه داد كه اين مذاكرات مربوط به گفت‌وگوهاي رسمي بين‌الافغاني نيست و در اين جلسات مسايل فني درباره آزادي زندانيان از جمله تهيه فهرست زندانيان و جزئيات شناسايي آن‌ها بررسي شد.

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

واكنش طالبان به مراسم تحليف اشرف غني و عبدالله

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.