تحصيل در آلمان يا تحصيل در فنلاند؟ كدام يك را انتخاب كنيم؟

۱۱۵ بازديد

تحصيل در آلمان يا تحصيل در فنلاند؟ كدام يك را انتخاب كنيم؟

حتما مي دانيد اين روزها مهاجرت تحصيلي به كشورهاي اروپايي، به يكي از آرزوهاي بسياري از جوانان تبديل شده است و تعداد بي شماري مي خواهند شانس خود را در كشوري ديگر امتحان كنند و دانشگاه هاي برتر دنيا را براي علم آموزي انتخاب نمايند.

نمي دانيم شما هم از همين دسته افراد هستيد و آرزوي تحصيل در دانشگاه هاي معتبر دنيا را داريد يا خير اما اگر شما هم جز همين افراد هستيد و مهاجرت تحصيلي را يكي از مناسب ترين مسيرهاي ممكن براي تغيير روند زندگي خود مي دانيد، پيشنهاد مي كنيم در اين گزارش با ما همراه باشيد تا در خصوص تحصيل در آلمان و همچنين تحصيل در فنلاند برايتان بيشتر صحبت كنيم.

تحصيل در آلمان

نگاهي به اطرافتان بندازيد، قطعا افرادي را پيدا مي كند كه يا راهي آلمان شده اند يا مي خواهند به اين كشور بروند. اما علت اين امر چيست؟ بايد بگوييم آلمان يكي از كشورهاي مهاجر پذير به حساب مي آيد و سالانه هزاران نفر با مقاصد گوناگون، راهي اين كشور مي شوند. يكي از مهمترين دلايل جذب اين ميزان مهاجر، شرايط تحصيل در آلمان است كه سبب شده دانشجويان بسياري خود را به اين كشور برسانند و براي تحصيل در اين كشور، اقدام كنند.

بايد تاكيد كنيم كه آلمان كشوري است كه از نظر تحصيل، در رتبه هاي برتر جهاني قرار دارد و امكانات بسيار ويژه اي براي دانشجويان در نظر مي گيرد. همچنين بايد بدانيد كه تحصيل رايگان در آلمان امري طبيعي است و اين مهم يكي از اصلي ترين دلايل انتخاب اين كشور توسط مهاجرين محسوب مي شود زيرا ديگر نيازي نيست نگران پرداخت هزينه تحصيل خود باشند يا براي دريافت بورسيه مدت ها زمان بگذارند و تلاش كنند.

تحصيل در آلمان به زبان انگليسي يا آلماني؟

كافي است با افرادي كه به دنبال يادگيري زبان آلماني رفته اند، صحبت كنيد و در خصوص اين زبان از آنها بپرسيد. مي دانيد چه اتفاقي رخ مي دهد؟ بايد بگوييم احتمالا ميبايست چند دقيقه اي را براي شنيدن غر آنها تحمل كنيد زيرا عموما از سختي و عدم جذابيت اين زبان گله مي كنند و ناراحت هستند. 

اما نكته مهم اين است كه دانشگاه هاي آلمان هم به زبان آلماني تدريس مي كنند و هم به زبان انگليسي و شما مي توانيد به راحتي يكي از اين دو را كه بيشتر دوست داريد انتخاب كرده و زحمت خيلي زيادي براي يادگيري زبان آلماني به خود ندهيد.

اگر قصد تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد را داريد، بايد بگوييم شما نياز به مدرك آيلتس 6 يا مدرك زبان آلماني B2 را داريد و اگر نتوانيد يكي از اين دو را در اختيار بگيريد، پذيرش دانشگاهي شما با چالش رو به رو مي شود.

شرايط تحصيل در آلمان

معدل شما براي دريافت پذيرش در دانشگاه هاي آلمان يك امر بسيار مهم است. در واقع شما اگر مي خواهيد براي مقطع فوق ليسانس به كشور آلمان برويد، بايد بدانيد معدل مدرك ليسانس شما ميبايست بيش از 15.10 باشد. البته اين امر براي دانشگاه ها و رشته هايي است كه به زبان انگيسي ارائه مي شوند و شما براي رشته هاي آلماني زبان، مي توانيد با معدل 13 نيز اقدام كنيد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد به سايت موسسه دانش گستر كوه نور مراجعه كنيد.

شرايط دريافت ويزاي تحصيلي در آلمان

نيازي نيست كه تاكيد كنيم قبل از رفتن به آلمان بايد ويزا تهيه كنيد! پس مدارك زير را براي گرفتن ويزا آماده نماييد:

  • پاسپورت با اعتبار بيش از 6 ماه به همراه دو نسخه كپي
  • مدرك پذيرش تحصيلي در آلمان
  • گواهي پايان دوره متوسطه همراه با ترجمه رسمي به زبان آلماني
  • گواهي پايان دوره پيش دانشگاهي همراه با ترجمه رسمي به زبان آلماني
  • گواهي پايان دوره كارشناسي براي متقاضيان مقطع ارشد به همراه ترجمه به زبان آلماني
  • گواهي پايان دوره كارشناسي ارشد براي متقاضيان مقطع دكتري به همراه ترجمه به زبان آلماني
  • فرم تكميل شده درخواست ويزا
  • عكس پاسپورتي رنگي
  • اصل شناسنامه به همراه دو نسخه كپي
  • گواهي توانايي و پشتيباني مالي
  • مدارك سوابق تحصيلي
  • هزينه صدور رواديد به ارزش 80 يورو
  • انگيزه نامه
  • رزومه تحصيلي

مزاياي تحصيل در آلمان چيست؟

تحصيل در كشور آلمان مزاياي بي شماري دارد. نمونه هايي از آن عبارتند از:

  1. تحصيل رايگان در آلمان اگر رشته و دانشگاه به زبان آلماني باشند
  2. توانايي تحصيل به زبان انگليسي
  3. حضور در دانشگاه هاي معتبر جهان
  4. امكان كار همراه با تحصيل
  5. تحصيل در رشته هاي متنوع و گوناگون
  6. امكان دريافت اقامت دائم و همچنين پاسپورت آلماني پس از فارغ التحصيلي

تحصيل در فنلاند

نيازي به گفتن نيست كه فنلاند يكي از مرفه ترين كشورهاي اروپايي است كه با استفاده از برترين سيستم هاي آموزشي، در رتبه معتبرترين گزينه هاي تحصيل براي دانشجويان به حساب مي آيد. مهمترين ويژگي تحصيل در فنلاند اين است كه شما در كشور فنلاند مي توانيد در بيش از 100 رشته به تحصيل بپردازيد و مدركي معتبر از دانشگاهي معتبر به دست آوريد. 

لازم است بدانيد تحصيل در فنلاند را مي توانيد به زبان انگيسي پيش ببريد و از بورسيه هاي تحصيلي اين كشور در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري نيز بهره مند شويد.

هزينه تحصيل در فنلاند

مي دانيم براي ما ايراني ها قانون بدي به حساب مي آيد اما بايد بگوييم بر اساس قانون كشور فنلاند، مهاجرين و اتباع خارج از اتحاديه اروپا ميبايست جهت تحصيل در فنلاند، هزينه پرداخت كنند. اين هزينه چيزي بالغ بر 4 هزار الي 18 هزار يورو است كه به صورت سالانه ميبايست توسط دانشجويان پرداخت شود.

اما نكته مثبت اين قانون براي ما آن است كه اين امتياز را به ما داده تا به مدت 25 ساعت در هفته كار كنيم و درآمد داشته باشيم. البته بايد گفت اين زمان در دوران تعطيلات تا 40 ساعت افزايش ميابد.

از سوي ديگر دانشجوياني كه در كشور فنلاند فارغ التحصيل شده اند، مي توانند ويزاي خود را به مدت يك سال تمديد كرده و در جست و جوي كار باشند و در نهايت پس از يافتن كار، مجددا ويزاي خود را براي مدت طولاني تري تمديد نمايند.

موسسه دانش گستر كوه نور

اگر قصد داريد در كشورهاي اروپايي چون آلمان و فنلاند درس بخوانيد، مي توانيد از موسسه دانش گستر كوه نور كمك بگيريد. اين موسسه با كسب مجوز از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با بيش از يك دهه فعاليت، مي تواند همراه شما باشد تا علاوه بر ارتقا سطح زبان خود، روند دريافت ويزاي خود را تسريع ببخشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.